Madrid desconfina gairebé tots els seus barris i municipis
Aixeca les restriccions a 31 zones bàsiques i 7 localitats i les implanta en unes altres dues zones bàsiques
La Comunitat de Madrid aixecarà les restriccions a partir de dilluns a 31 zones bàsiques de salut i 7 localitats, i les implantarà a dues zones bàsiques, en vista que «es consolida la tendència descendent» dels contagis per Covid-19. Així ho ha assenyalat aquest divendres el viceconseller de Salut Pública i Pla Covid-19, Antonio Zapatero, en la roda de premsa setmanal per informar sobre la situació epidemiològica i assistencial pel coronavirus, al costat de la directora general de Salut Pública, Elena Andradas.
Les zones bàsiques amb restriccions superen el llindar d’incidència acumulada a 14 dies de 500 casos per cada 100.000 habitants, quan la incidència acumulada a 14 dies a la Comunitat se situa en 426 casos per cada 100.000 habitants, i a més compten amb transmissió comunitària i una tendència creixent significativa.
Les noves zones amb restriccions, des de les 00.00 hores del 22 de febrer fins a les 00.00 hores del 8 de març, seran Vinateros-Torito, del districte madrileny de Moratalaz, i Villanueva del Pardillo.
A més, es mantenen les mesures durant una setmana més a les zones bàsiques del municipi de Madrid d’Andrés Mellado (Chamberí), Aravaca (Moncloa-Aravaca), Jazmín (Ciudad Lineal) i Montesa i General Oráa (Salamanca).
També es mantenen a les sis zones bàsiques de Torrejón de Ardoz, Collado Villalba, Alcobendas, San Sebastián de los Reyes, a la zona bàsica de Moralzarzal, a la zona bàsica de Getafe Nord, així com a les localitats (que no coincideixen amb una zona bàsica) de Villaconejos, Navacerrada, Hoyo de Manzanares, Becerril de la Sierra, Mejorada del Campo, Brunete, Griñón i El Álamo.
En aquestes 25 zones i vuit localitats amb limitacions hi viuen 707.000 madrilenys, l’11% de la població a la regió, i s’hi concentra el 15% dels casos de contagis.
Zapatero ha destacat que la incidència acumulada a 14 dies se situa en el dia d’avui en 426 casos per cada 100.000 habitants, quan fa una setmana arribava a 625 casos i fa 15 dies, en 860 casos.
En concret, la setmana passada (del 8 al 14 febrer) se’n van registrar 15.029, davant els 23.076 de l’anterior i els 31.743 de fa dues setmanes, fet que implica un descens del 35% respecte a la setmana anterior i del 52% respecte a fa dues setmanes.
A nivell assistencial també s’observa un descens dels indicadors en tots els nivells, tant als hospitals com a l’atenció primària i en SUMMA 112.
En el dia d’avui hi ha 3.343 ingressats, 2.685 en planta i 655 a l’uci, és a dir, 825 menys que els que hi havia fa una setmana.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar