al costat del congrés dels diputats
Greenpeace desplega una pancarta contra els ajuts a vehicles contaminants
La protesta de l'organització ecologista es porta a terme el dia que el Consell de Ministres té previst aprovar el pla de rescat al motor
Escaladors han pujat a una grua a la plaça de Neptuno de Madrid i han desplegat la lona, de més de 200 metres quadrats i 50 metres d'altura
Activistes de Greenpeace han desplegat aquest matí una pancarta al costat del Congrés dels Diputats amb el lema «No més diners públics a empreses contaminants» per denunciar que el Govern espanyol «continuï recolzant els combustibles fòssils».
La protesta de l’organització ecologista es porta a terme el dia en què el Consell de Ministres té previst aprovar el pla de rescat al motor, que contempla una inversió pròxima als 4.000 milions d’euros per incentivar la venda d’automòbils, incloent-hi els de combustió.
Per denunciar aquesta mesura, escaladors de Greenpeace han pujat a una grua a la plaça de Neptuno de Madrid i han desplegat la pancarta, de més de 200 metres quadrats i 50 metres d’altura, per alertar que el pla d’ajuts del Govern «a més d’anar contra la transició ecològica, podria condemnar a l’obsolescència un sector que suposa el 10% del PIB nacional».
A més, Greenpeace critica que l’Executiu «ha posat a disposició de les aerolínies més de mil milions d’euros en avals públics, als quals se suma el paquet d’ajuts directes de 1.050 milions d’euros per a l’automoció que s’aprova avui».
Per Adrián Fernández, portaveu de Greenpeace, «l’anomenada ‘neutralitat tecnològica’ és un eufemisme per justificar els ajuts a vehicles contaminants», alhora que ha recordat que països com Alemanya i França concentren les seves subvencions en el desenvolupament de cotxes elèctrics, mentre Espanya «perpetua la nostra dependència dels combustibles fòssils».
Segons l’organització ecologista, el Govern «ha disfressat com a verda l’ajuda multimilionària» de 4.000 milions d’euros per incentivar la venda d’automòbils, i a més denuncien que aquest pla s’hagi dissenyat «al dictat del ‘lobby’ de l’automoció, sense tenir en compte les repercussions que tindrà en les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle.
«Només recolzant una flota zero emissions es podrà garantir la viabilitat laboral i ambiental de l’automoció», afirma Greenpeace, que valora positivament que es comencin a vincular els ajuts amb la renda dels compradors o que la Direcció General de Trànsit (DGT) accedeixi a revisar els criteris per al distintiu ambiental.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
