es restablirà per complet el dia 10

Metro de Madrid reobre el tram entre Argüelles i Avenida de América

El servei de la línia reprèn la seva activitat aquest divendres gràcies a les obres de millora i de modernització de les instal·lacions

metro-madrid

metro-madrid

2
Es llegeix en minuts
El Periódico / Agencias

Metro de Madrid obrirà a partir d’aquest divendres el tram entre les estacions d’Argüelles i Avenida de América de la línia 4, que reprendrà la circulació per complet el dia 10 del mes que ve després d’haver estat tancada per obres de millora i modernització de les instal·lacions.

Així ho va indicar el conseller de Transports, Mobilitat i Infraestructures de la Comunitat de Madrid, Ángel Garrido, per destacar que s’havien avançat «una mica els treballs» de reobertura amb un «esforç important», amb més de 400 operaris dedicats a aquestes tasques durant 24 hores els set dies de la setmana.

Els treballs de renovació integral d’aquesta línia no acaben amb la seva reobertura, ja que s’emprendran obres relacionades amb el sistema de senyalització i la catenària. No obstant, aquests no provocaran el tancament de la línia, ja que es duran a terme amb caràcter nocturn, i duraran entre tres i cinc mesos.

Treballs de millora 

El 13 de gener Metro de Madrid va procedir al tancament total de la línia per emprendre obres de renovació, que compten amb un pressupost de més de 47 milions d’euros. A partir d’aquesta data, es va activar un servei substitutiu gratuït d’autobusos entre Pinar de Chamartín i Avenida de América, a més d’un reforç de les línies de metro.

Aquests treballs de reforma busquen millorar la capacitat i la fiabilitat de la línia amb una renovació que persegueix reparar les diferències dins del seu traçat, derivades de la seva antiguitat i construcció en diferents etapes. Així, s’homogeneïtza la senyalització ferroviària i s’instal·larà un sistema complet de catenària rígida, cosa que permetrà «reduir el nombre d’incidències en la xarxa i la despesa en manteniment».

Les obres també serveixen per modernitzar quatre estacions de la línia: Esperanza, Prosperidad, Arturo Soria i Alfonso XIII, on se substituiran els revestiments, instal·lacions i tecnologia obsoleta de les andanes i accessos. En aquestes estacions també s’amplia la xarxa de drenatge i s’emprendran obres d’impermeabilització; aquests últims treballs també es realitzaran a la volta d’Avenida de América. Finalment, durant el tall també es duran a terme tasques de desamiantat.

Notícies relacionades

Segons les dades de Metro de Madrid, la línia 4 transporta anualment 43,3 milions de viatgers. Va començar com un ramal el 1932 que unia Goya i Diego de León, es va convertir en línia independent a partir del 1944 i es prolongaria al llarg dels anys en diverses ocasions –1958, 1979, 1998 i 2007–, un creixement desigual amb diferents sistemes d’electrificació i de senyalització.