reclamen 15 milions d'euros

Buenos Aires demanda Metro de Madrid i demana una indemnització per la venda de trens amb amiant

El suburbà va cedir 36 trens que li van reportar més de quatre milions d'euros

L'empresa diu que no ha rebut cap notificació sobre aquest assumpte

metro-madrid

metro-madrid

2
Es llegeix en minuts
El Periódico / Agencias

El metropolità de Buenos Aires ha interposat una demanda contra Metro de Madrid en què reclama gairebé 15 milions d’euros per danys i perjudicis en la venda de trens model CAF 5000 amb peces amb amiant l’any 2011. 

Segons la demanda registrada per Subterráneos de Buenos Aires SA presentada ahir, avançada per ‘Eldiario.es’ i CNN, es reclama la nul·litat del contracte efectuat per causes imputables a Metro de Madrid i se sol·licita una indemnització per «mal continuat».

En conseqüència, exigeix el pagament de 14.978.395,9 euros, quantitat que inclou el cost de l’adquisició de les unitats i altres conceptes com l’emmagatzematge, assegurances tècniques i la contractació de serveis per al tractament d’amiant, entre altres conceptes.

Col·laboració de Metro

A més, argumenta que Metro ha incorregut en una «irresponsabilitat», ja que, segons el dictamen de la comissió d’investigació de l’Assemblea de Madrid, es va constatar en el seu informe de conclusions que el suburbà madrileny coneixia la presència d’amiant en les seves unitats mòbils molt abans de l’any 2011.

També contempla una actitud «reprotxable» a Metro de Madrid per la resposta a un requeriment formulat el 2018, en què es refereix únicament circumscrita als models CAF 6000 (model diferent que també van ser alienats) i al·ludint al fet que no havien detectat amiant en la composició de cap dels seus elements.

Posteriorment, apunta que el maig de l’any passat la demandada va aportar una informació del fabricant en què es reconeix «haver entregat SBASE material rodador». Per tant, aprecia que Metro era coneixedor de la presència d’«asbest», però que «ho va ometre» a SBASE, fins i tot una vegada interpel·lada en un primer moment.

Tot això, malgrat que la legislació prohibia la comercialització de l’equipament amb amiant quan es va procedir a l’entrega de les unitats. Així, el metropolità argentí aprecia «mala fe» pel suburbà. Metro de Madrid ha manifestat que col·laborarà amb la Justícia aportant tota la informació i documentació que sigui necessària davant de la demanda de Subterráneos de Buenos Aires SA (SBASE) per la venda el 2011 de trens que contenien peces amb amiant.

Trens amb amiant 

Sobre això, des del suburbà madrileny han assenyalat que no han rebut de moment la notificació de la interposició de la demanda i en desconeix els termes. No obstant, Metro de Madrid es remet a «la valoració que puguin fer els tribunals al si d’aquest procediment judicial que SBASE ha iniciat».

L’exconseller delegat de Metro de Madrid va indicar que el març de l’any passat els trens venuts a Buenos Aires contenien amiant «encapsulat», tot i que va detallar que aquesta companyia va rubricar al contracte la seva conformitat amb l’estat dels vehicles i els components després de les revisions dels seus tècnics. 

El suburbà madrileny va traspassar 24 trens a Subterráneos de Buenos Aires de la gamma 5000 el 2011, i 12 més l’any 2012. Una operació que va reportar més de quatre milions d’euros a la companyia. El conseller de Transports de la Comunitat de Madrid, Ángel Garrido, ha assenyalat que desconeix els detalls d’aquest assumpte. «En qualsevol cas, quan arribi l’empresa l’analitzarà i esperarem que aquest cas es resolgui judicialment, que jo crec que és on procedeix», ha afegit.

Notícies relacionades

La presidenta de la Comunitat, Isabel Díaz Ayuso, ha assegurat que el Govern regional està conscienciat a continuar amb el procés de desamiantament de Metro de Madrid i, tant és així, que ha remarcat que «tot el que s’ha anat fent al llarg d’aquest temps ha sigut exemple» per a altres suburbans del món que han tingut la mateixa situació.