SUBURBÀ INSALUBRE

Metro localitza noves peces amb amiant en dues juntes de diversos trens

Les peces contaminades es troben en diferents claus pneumàtiques que es munten en cotxes dels models de trens 7000 i 8000 primera classe

etiqueta-amianto-y-alfonso-blanco-ccooa--photos

etiqueta-amianto-y-alfonso-blanco-ccooa--photos

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

Metro de Madrid ha localitzat noves peces amb amiant en diverses unitats mòbils, concretament en dues juntes presents en diferents claus pneumàtiques que es munten en cotxes dels models de trens 7000 i 8000 primera classe.

En una circular interna dirigida als treballadors datada d’ahir, i a la qual ha tingut accés Europa Press, l’àrea de Manteniment de Material Mòbil informa de la troballa d’aquests elements amb asbest i especifica que les juntes es troben "compactades i protegides" entre els cossos elèctrics i pneumàtics de les esmentades claus.

Les peces, aprofundeix la circular, es troben en "bon estat, sense descomposició ni esquerdes, ruptures ni forats", que estan present en diverses unitats, de les que s’aporta referència i número de matrícula. A part, s’aporten diverses fotografies on s’ubiquen aquests elements dins del vehicle.

També s’especifica que les vàlvules amb data de fabricació posterior al gener de l’any 2000, que hagin passat pel taller per a la seva revisió i tinguin etiqueta verda amb data del 2004 o posterior, "estarien lliures de contaminació".

A més, especifica que una empresa especialitzada en el tractament d’amiant ha fet mesuraments per determinar si hi ha fibres en suspensió d’amiant i totes han donat "negatiu".

Unitats en servei 

D’altra banda, l’àrea de Manteniment d’Unitats Mòbils de Metro determina que aquestes unitats poden seguir en funcionament i en servei, i ha quedat habilitada qualsevol funció en armaris i cabines que no intervingui en la manipulació directa de l’equip on s’ha localitzat l’amiant.

Notícies relacionades

De cara a prevenir qualsevol risc d’exposició, s’indica als empleats que queda suspesa qualsevol tasca de manteniment "correctiu", així com el desmuntatge i manipulació de l’interior de les claus de passada. Al seu torn, s’especifica respecte al manteniment preventiu que es realitzaran les tasques que no impliquin la manipulació d’aquests elements.

Metro ha assenyalat en diverses ocasions que la troballa d’aquestes peces respon a l’anàlisi "exhaustiva" que fa la companyia en el marc del seu pla de desamiantat i que aquests elements no tenen cap risc per a la seguretat de treballadors i viatgers.