SUCCÉS A MADRID

Assetjament sexual a bord d'un cotxe de Cabify: una noia denuncia un conductor i l'empresa el suspèn

L'home va intentar aprofitar-se de la dona i fins i tot va arribar a grapejar-la i a mostrar-li els genitals

cabify

cabify

4
Es llegeix en minuts
El Periódico / Agències

Una dona de 22 anys ha denunciat a la comissaria un conductor de Cabify per suposadament haver-la assetjat sexualment durant un trajecte per la capital fet diumenge a la matinada.

Segons ha relatat a Twitter Marta, va anar a sopar amb un amic i després va trucar a aquest servei de transport. "El conductor no arriba, es presenta mitja hora tard i, una vegada arriba, em diu que pararem per comprar tabac i que si puc fer-li el favor de baixar. Li dic que no em sembla bé, que vull arribar a casa perquè estic cansada i que no ho veig", ha assenyalat.

El xòfer hi va accedir però va començar a preguntar-li si tenia parella i "quant feia que no se n'anava al llit amb ningú". "Òbviament li responc que no és de la seva incumbència i em diu que soc una amargada, que ara ho radicalitzem tot. Decideixo passar del tema perquè estic cansada i veig com a poc a poc passa la mà de darrere del volant cap enrere i intenta tocar-me. Li dic que em sento incòmoda, que per favor em deixi al pròxim semàfor", ha narrat la víctima.

Però el pitjor moment passa, segons diu la noia, quan l'home va bloquejar les portes del cotxe i va intentar tornar a ficar-li mà dient-li que si volia veure un bon penis "i no una d'aquells teòricament petits que tenen els de la seva edat".

"Li dic que, per favor, que pago el trajecte, però que em deixi a Gran Vía, que em sento incòmoda", prossegueix la jove, que explica que la va deixar de "mala gana", la va escopir, la va empènyer del cotxe i que, després, a més, es va treure el penis dels pantalons i li va dir "radical de merda". "Òbviament em quedo bloquejada; començo a plorar; m'agafa una crisi d'ansietat i veig que un taxi queda lliure, i per tant decideixo pujar-hi per tornar a casa", descriu.

Llavors, el taxista que la recull la va tranquil·litzar i la va convidar a denunciar els fets, i va assenyalar que la mateixa nit li havien arribat al taxi més clientes així. La dona ha confirmat avui mateix a la mateixa xarxa social que ja ha denunciat formalment els fets, encara que "no es pugui fer res per falta de testimonis".

L'empresa respon... a la segona

Després de la queixa de la noia, Cabify li va enviar un missatge agraint la informació, demanant-li disculpes pels fets i anunciat que farien arribar l'incident al Departament de Qualitat de Conductors "perquè puguin prendre les mesures necessàries, per assegurar-se que no es repetiran situacions similars".

A més, segons el missatge que la usuària va penjar també a les xarxes socials, la companyia li oferia un reemborsament de 5,5 euros per la cancel·lació del servei i un codi promocional amb un descompte del 15% amb un màxim de 50 euros en els seus pròxims tres viatges per ser gastats en un mes.

Això últim va provocar aïrades crítiques tant de la víctima com de desenes de persones a Twitter. Davant d'això, Cabify es va tornar a posar en contacte amb la víctima, i li va facilitar les dades del conductor perquè el pugui denunciar.

"L'empresa ha trucat demanant disculpes i dient-me que pensen respondre en tot moment. La culpa òbviament és del conductor, però l'empresa ha pres mesures", va afegir després la noia, que va demanar que l'empresa estableixi un protocol per detectar aquest tipus de conductors.

El conductor, fora de l'empresa 

El conductor de Cabify que suposadament va assetjar sexualment una clienta diumenge a la matinada durant un trajecte en cotxe pel centre de Madrid ha sigut "desconnectat" del servei i ja no presta servei en aquesta companyia.

Notícies relacionades

En un comunicat, Cabify indica que s'ha posat en contacte amb la usuària en dues ocasions diferents per expressar-li el seu suport, solidaritat i el seu protocol d'actuació en aquests casos. A més, li facilitaran tota la informació que sigui necessària "perquè procedeixi legalment" si ho vol fer.

"Lamentem profundament que casos d'aquest tipus es presentin a Espanya, però reiterem el nostre compromís amb la seguretat dels nostres usuaris i la nostra feina diària per perfeccionar tots els nostres processos i protocols", afegeixen.