JORNADA ESPECTACULAR
Els Rockets tomben els Warriors i donen un cop sobre la taula a la NBA
Els Cavaliers de Lebron James agreugen la seva crisi després de caure apallissats a casa davant Oklahoma

Jan 20, 2018; Houston, TX, USA; Houston Rockets guard James Harden (13) dribbles the ball as Golden State Warriors guard Nick Young (6) defends during the second quarter at Toyota Center. Mandatory Credit: Troy Taormina-USA TODAY Sports /
Els Rockets de James Harden i Chris Paul han sortit vencedors davant els Warriors (116-108), en el pols entre els dos millors equips de la Conferència Oest i han llançat un clar missatge a la NBA, que considera els vigents campions com a intocables. No hi ha res escrit encara. I menys per a uns Rockets que quan ajunten Harden, Paul i Capela sobre la pista porten un immaculat balanç de 17-0 a favor seu.
Amb la derrota, els Warriors han vist com es tallava la impecable ratxa de 14-0 que acumulaven com a visitants. L'equip de Steve Kerr no perdia fora de la seva pista des del 22 de novembre, mentre els Rockets acaben amb la ratxa de set derrotes seguides que havien patit davant els Warriors en els partits disputats al Toyota Center.
Un dels herois del triomf dels Rockets ha sigut el base Chris Paul, amb 33 punts, 11 rebots i 7 assistències, però el pivot Clint Capela hi ha ajudat amb 18 punts, 5 rebots i quatre recuperacions, i sobretot, James Harden ha tingut un paper decisiu amb 22 punts i 8 assistències, i el triple decisiu, davant la defensa de Stephen Curry, que ha sentenciat el partit i ha col·locat un 114-108 al marcador a falta de 1.10 minuts.
L'aler Kevin Durant ha sigut el millor dels Warriors, amb 26 punts, 7 rebots i 5 assistències, ben ajudat per Draymond Green (21 punts, 7 rebots, 6 assistències), mentre que Stephen Curry ha estat més discret del normal al sumar 19 punts, però una discreta sèrie de 6 de 20 en tirs de camp.
Els Rockets han portat sempre el control, en algunes fases amb marges de fins a 17 punts, fins a l'últim quart, quan els Warriors han aconseguit reaccionar i fins i tot posar-se amb quatre punts d'avantatge (104 -100) abans de cedir davant l'empenta de Paul i Harden.
Lebron, de mal en pitjor
En plena crisi de joc i de resultats, els Cavaliers de Lebron James han viscut un dels seus pitjors malsons amb la victòria d'Oklahoma City Thunder a Cleveland per 124-148. Els Cavs no encaixaven més de 140 punts des del 2002 i va ser en un partit de dues pròrrogues davant els Bucks.
Oklahoma ha fet el que ha volgut davant la incapacitat defensiva dels Cavaliers. Paul George ha acabat amb 36 punts i 7 rebots, Carmelo Anthony ha sumat 29 punts i 10 rebots, Steven Adams ha afegit 25 punts i 10 rebots més i Russell Westbrook ha acabat amb 23 punts, 20 assistències i 9 rebots, una bogeria.
Notícies relacionadesUn partido dominado desde el principio hasta el final.
— NBA Spain (@NBAspain) 21 de enero de 2018
Así fue la tremenda victoria de los Oklahoma City Thunder​ ante los Cleveland Cavaliers​ #NBASaturdays pic.twitter.com/giBrccPfeR
Als Cavs, Lebron James ha acabat amb 18 punts, a 7 de la barrera dels 30.000 punts en la seva carrera, i el base Isaiah Thomas n'ha sumat 24, mentre Kevin Love s'ha quedat a la banqueta per problemes físics.
“Mai a la vida m'havien marcat 148 punts, ni tan sols a la consola”, ha admès dolgut Lebron James, que considera que l'equip no està preparat per afrontar els play-off. “No podem ni començar a pensar en això ara mateix. Ens podrien eliminar fàcilment”, ha assegurat, sense atrevir-se a pronosticar si la derrota li pot costar el lloc al tècnic Tyronn Lue. “Espero que no, però la veritat és que no en tinc ni idea. No sé què passarà amb el nostre equip”.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos