RUTES PER A ESPORTISTES
Guinardó en marxa nòrdica
Sis quilòmetres de passos en simetria corporal entre miradors de la ciutat

zentauroepp54208030 sergi garcia gisbert200813123856
Sergi Garcia Gisbert era guia de muntanya a la Cerdanya quan un dia el seu germà li va mostrar uns pals de marxa nòrdica. «Això és el que es porta a Europa», li va dir. I el Sergi va decidir formar-se en aquesta nova disciplina que activa músculs de tot el cos coordinant mans, braços i cames al caminar, en simetria corporal. Així ha recorregut camins i senders, turons, planes i muntanyes. I fa vuit anys va fundar Bendhora, Tot l’any coordinen sortides a Barcelona i voltants. Un dels seus itineraris, d’uns sis quilòmetres, enllaça diversos turons sobre la ciutat. Es pot fer caminant, corrent o practicant la marxa nòrdica amb els bastons d’aquesta tècnica d’avenç amb ergonomia, coordinació corporal de braços i mans, tronc, cames i peus, exercitant molts més músculs que si no utilitzem bastons.
Partirem de la plaça d’Alfons el Savi, on hi ha la parada de metro Alfons X de la Línia 4, a l’entrada del Parc de les Aigües. Si arribem amb calma, a l’iniciar el recorregut o abans d’acabar-lo, podem no només entrar-hi per creuar-lo com a inici del trajecte, sinó també recrear-nos amb els seus espais. Sortirem per l’extrem més alt, en direcció a la plaça de Sanllehy, agafant el carrer de Praga i l’avinguda de la Mare de Déu de Montserrat. Sobre la plaça de Sanllehy pugem pel carrer de Ramiro de Maeztu fins a enllaçar amb la carretera del Carmel, on entrarem al parc Güell. Una opció és creuar el parc per la part inferior fins al Turó de les Tres Creus, també conegut com el Calvari, que és un dels tres turons que enllacem en aquest recorregut.
Si estem registrats en el programa Gaudir Més, l’accés al parc Güell és gratuït. El travessarem fins al Turó de les Tres Creus, per pujar després cap a la Casa Trias i el Mirador del Virolai. Si no, des de l’entrada del parc, unes escales ens porten al mirador del Virolai. Des d’aquí anem directament al Turó del Carmel. Les vistes de Barcelona són generoses. «360 graus que inclouen el Tibidabo, Barcelona, i parts del Vallès i del Maresme», comenta el nostre guia.
Notícies relacionadesDesprés, pel camí que ens porta al santuari de la Mare de Déu del Carmel, sobre la carretera del Carmel, passem al costat del mític bar Delicias i agafem el carrer de Mühlberg que porta als búnquers de la guerra al Turó de la Rovira. Des d’allà baixarem pel parc del Guinardó, el gran desconegut, on també hi ha diversos miradors. Descendim fins a la plaça del Nen de la Rutlla, al costat de l’avinguda de la Mare de Déu de Montserrat que agafem en direcció a Alfons X. ¡Més vistes de la ciutat! Aprofitem per creuar un dels parcs més joves de Barcelona, els Jardins del Dr. Pla i Armengol que també tenen un agradable mirador. D’aquí al nostre punt d’inici, a la plaça d’Alfons el Savi, arribem en pocs minuts.
Veure sortir el sol, sobre el mar, o pondre’s, darrere de la muntanya, des d’algun d’aquests turons, multiplica el plaer d’aquesta experiència.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pensions Això és el que cal cotitzar per jubilar-se amb 63 anys
- Entrevista Conrado Fernández: «Als carrers de Badalona ja gairebé mai et treuen la navalla»
- Pablo Bustinduy: "Volem generar condicions perquè la gent gran pugui viure a casa"
- Estrena a Montjuïc Tot a punt al Lliure per a ‘L’herència’
- Francesc-Marc Álvaro: "Junts treballa perquè la dreta arribi més d’hora que tard al Govern"
- LA POLÈMICA MADRIDISTA Flick opina que Bellingham va faltar al respecte a l’àrbitre
- 56 minuts i 42 segons Kiplimo polvoritza el rècord del món amb una gesta per al record a la Mitja Marató de Barcelona
- Comissions bilaterals Illa utilitzarà les concessions del Govern per aconseguir nous pactes amb ERC i els Comuns
- Dades del padró La població estrangera de Barcelona es multiplica per 16 des de finals del segle XX
- Pensions Això és el que cal cotitzar per jubilar-se amb 63 anys