Guardó de la Generalitat
Premi Internacional Catalunya per a dos activistes per la pau
La israeliana Yael Admi i la palestina Reem Alhajajra lluiten per la reconciliació
Las activistas por la paz Yael Admi y Reem Alhajajra, ganadoras del Premi Internacional Catalunya 2025
El Govern de la Generalitat va concedir ahir el Premi Internacional Catalunya 2025 a Yael Admi i Reem Alhajajra, activistes israeliana i palestina que lluiten per la pau a l’Orient Mitjà, en reconeixement a la seva "trajectòria conjunta i compromís sostingut amb la reconciliació, el diàleg i la construcció d’un futur en pau" a la regió. Totes dues formen part de Mother’s Call, moviment liderat per dones que reclama el final de la violència i que es reprenguin les negociacions com a via per garantir la seguretat i la dignitat tant de Palestina com d’Israel. La condecoració s’entregarà en un acte el 15 de gener.
Mother’s Call parteix de la filosofia que totes les mares volen protegir els seus fills i garantir-los un futur sense guerra, una cosa que s’utilitza com a nexe o "llenguatge comú" per superar fronteres entre un bàndol i l’altre.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Reforç de la seguretat L’aeroport del Prat aconsegueix reduir els furts en un 80%
- Urbanisme La Rambla guanyarà un 33% d’espai per als vianants després de ressituar les terrasses
- Reunió del Consell Executiu Illa fa una crida a la calma davant la tensió veïnal
- Crisi migratòria Entitats socials i Generalitat pacten ressituar migrants del B9
- Més policia als eixos comercials
