Al Pacífic
Els EUA maten dos civils a l’atacar una suposada narcollanxa davant Colòmbia

L’agreujada i legalment qüestionada campanya militar letal de Donald Trump a Llatinoamèrica s’intensifica i després d’atacs a Veneçuela aprofundeix el capítol d’enfrontament amb Colòmbia. Dimarts passat, l’Exèrcit nord-americà va llançar el vuitè atac letal conegut contra embarcacions que Washington acusa, sense oferir proves, de narcotràfic, i va deixar dos civils morts.
El secretari de Defensa, Pete Hegseth, va confirmar l’operació ahir amb un missatge a X, que incloïa un vídeo amb el moment de l’enfonsament. Es tracta de la primera d’aquestes accions contra les suposades narcollanxes que Trump autoritza al Pacífic, davant les costes de Colòmbia. Els set anteriors en aquesta campanya, que el republicà va iniciar el 2 de setembre i en què ha matat almenys 32 persones, es van llançar al Carib davant costes de Veneçuela.
Hegseth va comparar les accions contra el suposat narcotràfic amb la "guerra contra el terror" llançada després dels atemptats de l’11-S. "Igual que Al-Qaida va llançar la guerra a la nostra terra aquests cartells ho fan a la nostra frontera i contra la nostra gent. No hi haurà refugi ni perdó, només justícia", va escriure.
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- El Govern sospesa la mesura ¿Es pot prohibir la compra d’habitatge per especular? ¿Ho pot fer Catalunya? L’estudi en què es basa Illa
- Educació Catalunya flexibilitza ara l’ús dels mòbils als instituts
- Sector bancari El BBVA prepara una remuneració extraordinària de quasi 7.000 milions
- Barcelona, protagonista L’històric Forn de Sarrià renaixerà gràcies al Forn de Cabrianes
- LLIGA DE CAMPIONS Bellingham prolonga l’horari d’estiu del Madrid
- Mapi León: "He necessitat el meu temps per tornar amb Espanya"
- Cita literària Quatre magnífics del còmic conquereixen Kosmopolis
- Alejandro González Iñárritu, cineasta: "No crec en la perfecció; el que m’interessa és el rigor"