Pròxim Orient
Netanyahu ordena a l’Exèrcit nous atacs a Gaza després d’acusar Hamàs de violar l’alto el foc
L’organització palestina assegura que el seu atac anava dirigit contra una milícia local
Les ruïnes de Gaza
El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha donat ordre a l’Exèrcit israelià que actuï «amb força» a la Franja de Gaza després d’acusar les milícies del moviment islamista Hamàs d’haver violat l’alto el foc en vigor després d’atacar aquest diumenge una unitat militar a la ciutat de Rafah, al sud de l’enclavament.
Tot i que Hamàs ha assegurat que l’atac anava dirigit contra una milícia local finançada per Israel, l’Exèrcit israelià ha denunciat que l’assalt anava dirigit contra una unitat d’enginyers i un reforç d’infanteria, primer amb l’impacte d’un míssil antitanc contra una excavadora militar i després amb trets contra les unitats de suport. No hi ha constància de víctimes, de moment.
L’incident ha obligat Netanyahu a convocar una reunió d’emergència de la seva cúpula de seguretat, començant pel ministre de Defensa, Israel Katz, per avaluar la resposta a l’atac, finalment concretada en un missatge de l’Oficina del Primer Ministre publicada en el seu compte de X.
«Després de la violació de l’alto el foc per part de Hamàs, el primer ministre Netanyahu ha mantingut de nou consultes amb el Ministeri de Defensa i els caps de l’aparell de seguretat, a qui ha donat instruccions perquè actuïn amb força contra els objectius terroristes a la Franja de Gaza», diu el missatge.
De moment, l’agència de notícies palestina Safa informa d’almenys cinc morts en un atac israelià contra una cafeteria a la ciutat de Deir al-Balah, al centre de la Franja de Gaza. Abans de l’incident de Rafah, fonts palestines van denunciar dos morts a Jabalia, que l’Exèrcit israelià va descriure com a presumptes milicians de Hamàs que havien travessat la línia groga que delimita les posicions israelianes després de l’alto el foc que va començar la setmana passada.
35 morts des de l’alto el foc
Les autoritats de la Franja de Gaza, sota control del moviment islamista palestí Hamàs, han denunciat que 35 persones han mort i 146 han resultat ferides des de l’entrada en vigor el passat 10 d’octubre, segons el seu últim balanç publicat aquest dissabte.
Notícies relacionadesEl Ministeri de Salut de l’enclavament palestí té constància de 18 morts registrades durant les últimes 24 hores però matisa que ha inclòs 10 morts les restes de les quals han sigut recuperades durant l’últim dia i correspondrien a morts anteriors.
Des de l’11 d’octubre, els serveis de rescat de Gaza han recuperat 414 cadàvers d’entre la runa de passats bombardejos israelians, i rebut d’Israel –a través del Comitè Internacional de la Creu Roja (CICR)– un total de 150 morts en mans de l’Exèrcit israelià, 15 d’ells en les últimes 24
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
