Crisi a França
Lecornu obre la porta a una reforma "realista" de les pensions

Hores després que Emmanuel Macron el nomenés de nou primer ministre després de dimitir fa cinc dies, Sébastien Lecornu treballa des d’ahir per formar un Govern sota l’amenaça de mocions de censura i les exigències dels seus aliats. Davant la pressió, s’ha mostrat disposat a revisar la reforma de les pensions aprovada el 2023, que retarda l’edat de jubilació dels 62 als 64 anys i la suspensió de la qual reclama el Partit Socialista (PS) per no fer caure el nou Executiu. Els principals partits de l’Assemblea Nacional perfilen la seva estratègia mentre esperen conèixer la composició del Govern, que hauria de celebrar el seu primer Consell de Ministres demà per complir amb el calendari dels pressupostos del 2026. El PS ha advertit que només una suspensió "immediata i completa" de la reforma evitaria el seu suport a una moció de censura.
La resta de l’esquerra –La França Insubmisa, els Ecologistes i els comunistes– ja ha anunciat que intentarà tombar Lecornu, i també la ultradreta de Marine Le Pen ha confirmat que impulsarà la censura. Lecornu, que ha d’aprovar els pressupostos de 2026 i consolidar el procés de pau a Nova Caledònia, explora amb quines forces podrà comptar. Els Republicans (LR) han decidit no participar en l’Executiu i oferir només un suport "text a text". La formació conservadora justifica la decisió després de les tensions internes pel nomenament de Bruno Le Maire com a ministre de Defensa.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- El secret del lampista perquè el radiador escalfi al màxim rendiment: així es purga en uns minuts
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable