Acord. A les presons d’Ofer i Ketziot
Israel trasllada presos palestins per al canvi
Milers de funcionaris van treballar durant tota la nit de divendres, segons va informar ahir el servei de presons d’Israel, per traslladar els presos palestins que seran alliberats després de l’intercanvi d’ostatges a les presons d’Ofer i a la de Ketziot. "Com a part d’aquesta iniciativa, els presos de seguretat nacional van ser traslladats als centres de deportació de les presons d’Ofer i Ketziot, a l’espera d’instruccions de la cúpula política i de la continuació de l’activitat operativa per permetre la tornada dels ostatges a Israel", va detallar aquesta entitat en un comunicat.
En virtut de l’acord, Israel alliberarà aquests 250 presoners i 1.700 arrestats a Gaza des del 7 d’octubre del 2023. Els presos i detinguts que seran alliberats al territori palestí ocupat de Cisjordània van ser traslladats a Ofer, mentre que els que seran retornats a la Franja de Gaza o deportats via Egipte –aquells amb cadenes perpètues– van ser traslladats a Ketziot.
Segons assenyala el diari Haaretz, dels 250 reclusos amb cadenes perpètues, 159 estan vinculats amb Fatah i 63 amb Hamàs. La resta de presoners no tenen una afiliació particular o estan vinculats amb el Gihad Islàmic Palestina, el Front Popular per a l’Alliberament de Palestina o Estat Islàmic.
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
- Apunt Nou, deu i onze
