Congrés del Partit Laborista

Londres anuncia noves traves per obtenir la residència permanent

La mesura inclou l’obligació de treballar i contribuir a la Seguretat Social, a més de no dependre d’ajudes de l’Estat

Londres anuncia noves traves per obtenir la residència permanent

JON SUPER / AP

1
Es llegeix en minuts
Lucas Font
Lucas Font

Corresponsal.

ver +

El Govern laborista del Regne Unit està endurint els requisits per poder optar a la residència permanent en un intent de frenar l’auge del partit populista Reform UK a les enquestes. La ministra de l’Interior, Shabana Mahmood, va anunciar ahir que obligarà totes les persones que aspirin a tenir aquest estatus a tenir una feina i fer contribucions a la Seguretat Social, a més de no dependre d’ajudes socials, tenir un historial delictiu net, fer treballs voluntaris per a la comunitat i tenir bon nivell d’anglès.

Notícies relacionades

Aquestes mesures se sumen a l’extensió del termini mínim per obtenir la residència permanent al Regne Unit, que passarà de cinc a 10 anys en la majoria dels casos, segons va anunciar l’Executiu al maig. Fins ara, el permís de residència permanent es concedia de manera automàtica en cas de complir les condicions bàsiques, però les noves modificacions "s’hauran de guanyar", segons assenyalen portaveus del Partit Laborista. Les persones que facin una contribució més gran a l’Estat o que comptin amb feines qualificades podran aconseguir abans aquest estatus, mentre que aquelles que facin una "contribució més baixa", podrien no ser elegibles en cap moment.

"Fins que no tinguem el control de les nostres fronteres i fins que no puguem decidir qui hi entra i qui se n’ha d’anar, mai serem el país obert, tolerant i generós en el qual sé que tots creiem", va dir Mahmood en el congrés del Partit Laborista que s’està celebrant a Liverpool.

Temes:

Govern El País