Dinamarca qualifica d’atac híbrid el vol de drons sobre aeroports
El Govern danès no pot establir una "connexió directa" dels diversos incidents amb Rússia, però se’ls pren "molt seriosament"

El Govern danès va qualificar ahir d’"atac híbrid sistemàtic" el vol de diversos drons dimecres i dijous a la nit sobre aeròdroms i instal·lacions militars del país nòrdic, dies després d’un incident similar que va obligar a tancar unes hores l’aeroport de Copenhaguen. "No sembla casualitat, sinó un acte sistemàtic. No podem afirmar amb seguretat qui està al darrere, però tot apunta a un actor professional i a un atac híbrid amb diferents tipus de drons llançats de manera simultània", va explicar en roda de premsa el ministre de Defensa danès, Troels Lund Poulsen.
Poulsen va ressaltar que no hi ha "cap amenaça militar directa" contra Dinamarca i, malgrat que va reiterar que no es pot establir cap "connexió directa" amb Rússia, sí que va esmentar que "hi ha països o actors que poden tenir interès en què es redueixi el suport a Ucraïna".
"Crear por i divisió"
Notícies relacionades"L’objectiu d’aquests atacs és crear por i divisió en la població", va afirmar el ministre de Justícia, Peter Hummelgaard, que va ressaltar que les autoritats se’ls prenen "molt seriosament" i va revelar que el Govern impulsarà la compra de "noves capacitats per detectar i neutralitzar drons".
Diversos drons van ser vistos als aeroports d’Aalborg, al nord del país (de manera que l’espai aeri es va haver de tancar i dos vols van ser desviats) i també a la base aèria de Skrydstrup, va informar la policia danesa, que va rebre diversos avisos d’activitat de drons que sobrevolaven els aeròdroms d’Esbjerg i Sønderborg. Volaven amb llums i van ser observats des de terra, però encara no s’ha aclarit quina mena d’artefactes no tripulats eren.
- És possible “marcar” abdominals sense anar al gimnàs? Les 5 cirurgies que triomfen entre els homes
- Investigació oberta Un incendi calcina totalment un xiringuito del Port Olímpic durant l’última nit de la Mercè
- Al Teatre Akadèmia La crisi de la vivenda, el drama de tota una generació, puja als escenaris amb ‘Llogatera’
- Entrevista Javid Abdelmoneim, president de MSF: «És molt important deixar clar que el que passa a Gaza és un genocidi, vaig veure coses que no havia vist abans»
- Se'n van posar milions en circulació, però aquesta moneda de 2 euros val ara una fortuna