Boicot de 2.500 directors i actors al cine "implicat en el genocidi"

La pressió sobre Israel perquè aturi el seu assalt sobre Gaza continua augmentant des de la societat civil. Més de 2.500 actors, directors i treballadors del gremi s’han sumat a una iniciativa per boicotejar la indústria del cine d’Israel "implicada en el genocidi i l’apartheid contra el poble palestí". En la llista hi ha noms de reconeguda talla internacional, com els actors Mark Ruffalo, Olivia Colman, Tilda Swinton, Javier Bardem, Emma Stone i Gael García Bernal o els directors Yorgos Lanthimos, Isabel Coixet, Ava DuVernay, Emma Seligman o Joshua Oppenheimer.
"En aquest moment de crisi urgent, en el qual molts dels nostres governs estan permetent la carnisseria a Gaza, hem de fer tot el possible per abordar la complicitat en aquest horror incessant", afirma el comunicat.
Tots es comprometen a no treballar, projectar o aparèixer en pel·lícules promogudes per les institucions cinematogràfiques israelianes implicades en els abusos contra els drets humans a Gaza, cosa que inclou "festivals, cines, cadenes de televisió o productores". La iniciativa va partir de Film Workers for Palestine (Treballadors de la indústria del cine per Palestina), un col·lectiu que diu haver-se inspirat en la campanya de boicot llançada al seu dia per Filmmakers United Against Apartheid per no projectar les seves pel·lícules a la Sud-àfrica racista.
Notícies relacionades"El Tribunal Internacional de Justícia, la més alta instància judicial del món, ha dictaminat que hi ha un risc plausible de genocidi a Gaza i que tant les ocupació com l’apartheid israelià contra els palestins són il·legals", diu el manifest. A la iniciativa es van adherir també altres figures del cine espanyol, com Icíar Bollaín, Juan Diego Botto, Alba Flores, Luis Tosar o Fernando León de Aranoa.
"Aquest rebuig va dirigit a la complicitat institucional, no a la identitat", va puntualitzar Film Workers for Palestine.
- TELEVISIÓ I MAS La Vuelta ha mort
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Sanitat Pública Catalunya disposarà d’urgències psiquiàtriques als grans hospitals
- Una tardor complexa Cinc grans obres tallaran aquesta tardor la circulació de trens en diferents línies de Rodalies
- Incògnita per resoldre ¿Qui és la dona desconeguda l'ADN de la qual apareix al jersei d'Helena Jubany?
- Suport a la seva continuïtat en el càrrec El Govern s’aferra a la "innocència" de García Ortiz
- El finançament singular El Govern veu assumible el pla d’ERC perquè Catalunya recapti l’IRPF
- Begoña Gómez encara una nova declaració per malversació
- Tempesta judicial i política Feijóo afirma que la "neteja" a Espanya passa per fer fora Sánchez
- Curs polític L’exalcaldessa de Vilassar Laura Martínez substituirà Giró al Parlament