Dimiteix la directora de Sensellarisme britànica per apujar el lloguer

Dimiteix la directora de Sensellarisme britànica per apujar el lloguer

Jonathan Brady/PA Wire/dpa - Archivo

1
Es llegeix en minuts
Lucas Font
Lucas Font

Corresponsal.

ver +

La secretària d’Estat de Sensellarisme del Govern britànic, Rushanara Ali, va presentar la dimissió després de sortir a la llum que va expulsar els inquilins d’un pis de la seva propietat per poder apujar el lloguer en 700 lliures esterlines (més de 800 euros). La ja exmembre del Govern laborista va informar als seus inquilins el novembre de l’any passat que no els renovaria el contracte del seu pis de quatre habitacions a l’est de Londres, al·legant que el posaria a la venda. En canvi, la propietat va ser publicada en un portal immobiliari poc després a un preu de 4.000 lliures mensuals, xifra molt superior a les 3.300 lliures fixades fins aleshores.

Notícies relacionades

Ali va insistir que va complir la legalitat en tot moment, però va reconèixer que la seva continuïtat en el càrrec crearia més problemes al Govern del primer ministre, Kier Starmer, afectat per una important caiguda de popularitat des de la seva victòria en les generals del 2024. "Vull deixar clar que en tot moment he complert amb tots els requisits legals pertinents. Crec que m’he pres molt seriosament les meves responsabilitats i obligacions, i els fets així ho demostren. No obstant, és evident que continuar en el meu càrrec suposaria una distracció per a l’ambiciosa tasca del Govern", va assegurar Ali en la carta de dimissió.

En una breu carta de resposta, Starmer li va agrair la seva contribució a "l’ambiciosa agenda del Govern" i la va emplaçar a continuar recolzant l’Executiu com a diputada de la Cambra dels Comuns, un càrrec que continuarà ostentant malgrat l’escàndol. La renúncia d’Ali com a responsable de Sensellarisme pretén posar punt final a una polèmica que va sortir a la llum aquesta setmana després de la seva publicació en la premsa britànica, tot i que suposa un nou cop per al Govern laborista, acusat de ser poc conseqüent amb les seves polítiques i molt pressionat per donar solució als problemes d’accés a l’habitatge.