Lula veu motivació política darrere del càstig del 50%

"La sobirania és l’autoritat que un poble té sobre el seu propi destí". El president brasiler, Luiz Inácio Lula da Silva, va respondre a X a la decisió de Donald Trump d’imposar aranzels del 50% a les exportacions del seu país. "La sobirania és, per a nosaltres, el dret a construir una societat lliure, justa i solidària". I la Casa Blanca, va suggerir Lula, atenta contra aquest propòsit. La qüestió no és econòmica. "El Brasil ha acumulat en les últimes dècades un important dèficit comercial en béns i serveis amb els EUA. La motivació política de les mesures contra el Brasil atempta contra la mateixa relació històrica entre els dos països". El Govern afirma que els aranzels són un càstig polític darrere del qual hi ha el clan Bolsonaro. Lula va qualificar d’inacceptable la sanció contra el jutge del Suprem Tribunal Federal, Alexandre de Moraes, la "bèstia negra" de la ultradreta pel seu paper en el judici per determinar la responsabilitat de Jair Bolsonaro en l’intent de cop d’Estat del 2023.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- Col·laboració BCN materialitza el Districte 11 amb un pacte de cooperació amb Ramal·lah
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Collboni i ERC tanquen un acord per al pressupost del 2026
- Successos Una fuita de gas desallotja gairebé 500 veïns i una escola
- Subministraments La nova concessió d’aigua de l’AMB exigirà inversions per 170 milions