Guerra a Ucraïna
Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
El president dels EUA no imposa sancions a Putin i avisa de gravàmens del 100% si no pacta un alto el foc en 50 dies
Donald Trump es mostra des de fa uns dies cada vegada més "descontent" i "decebut" amb Vladimir Putin per la guerra d'Ucraïna, però aquesta frustració encara no es tradueix en accions severes per pressionar el president rus. Aquest dilluns, el president dels Estats Units no ha arribat a anunciar la imposició de sancions a Rússia i s'ha limitat a amenaçar amb imposar aranzels "secundaris" del 100% a les exportacions russes als EUA si Moscou no pacta un alto el foc en 50 dies amb Kíiv.
"Esperem tenir un impacte en Vladimir Putin", ha dit Trump davant la premsa en fer l'anunci al Despatx Oval, on ha rebut Mark Rutte, el secretari general de l'OTAN, davant el qual ha anunciat també la venda per valor de "milers de milions de dòlars" d'armes, que l'Aliança Atlàntica podrà enviar a Ucraïna.
Notícies relacionadesAquest acord, segons ha explicat Rutte, inclou sistemes Patriot però també altra armament, míssils, municions.
La primera pregunta dels periodistes a Trump ha estat per què dóna a Putin un termini de 50 dies, davant la qual Trump s'ha justificat dient que porta "poc temps en això" i ha tornat a assenyalar el seu predecessor, Joe Biden, com a suposat responsable de la guerra.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Forta, valenta i decidida
- Aquesta és la ciutat poc coneguda i més bonica del món per Nadal: té sis mercats de conte i carrers amb canals
- Envelliment Silver tsunami
- Minimitzar els riscos Cooperació amb la policia, guàrdies amb armes...: així gestionen la seguretat els museus del món després d’altres ‘robatoris del segle’
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
