14.000 nadons a Gaza pateixen desnutrició aguda greu

Malgrat l’augment de la pressió per aturar els atacs i aixecar el bloqueig a l’ajuda humanitària per alleujar el patiment de la població de la Franja de Gaza, Israel manté la seva dura ofensiva i ahir van morir almenys 53 persones en nous bombardejos. En aquest context, l’ONU ha alertat que uns 14.000 nadons pateixen desnutrició aguda greu i ha reclamat l’entrada urgent d’aliments. "Necessitem que els subministraments arribin al més aviat possible, idealment en les pròximes 48 hores", va assenyalar a la BBC el portaveu de l’Oficina de Coordinació d’Assumptes Humanitaris de l’ONU, Jens Laerke.
Cinc camions amb suplements nutricionals i menjar per a nadons van entrar dilluns, després que Israel anunciés el final a un bloqueig d’11 setmanes per temor que la fam impulsés els seus aliats a retirar-li el seu suport militar i diplomàtic, i s’estimava que uns 100 camions amb ajuda humanitària més poguessin accedir a la Franja ahir. Abans de l’inici de la guerra, Israel permetia l’entrada d’uns 500 camions diaris.
Segons Hamàs, cap camió dels cinc que van arribar ahir a la frontera va ser recollit per les organitzacions internacionals. La informació coincideix amb l’oferta per Laerke, que va explicar que la càrrega d’aquests combois no va poder ser distribuïda. L’ONU demana a Netanyahu que permeti l’entrada d’una quantitat "significativament" més elevada de camions.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Enfrontament institucional El Govern es desmarca del xoc entre la RAE i el Cervantes
- Barcelonejant La fórmula de la Coca-Cola de Josep Cuní
- Actualització del codi ètic Barcelona en Comú limita a 12 anys els mandats dels càrrecs electes però obre la porta a excepcions en ple debat de la successió de Colau
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Deriva autocràtica Susan Stokes, investigadora de la Universitat de Chicago: «Als EUA tenim un president que actua com un dictador»
- Sanitat animal Una vintena de països ja han tancat la frontera al bestiar boví espanyol per la dermatosi, la llengua blava i la grip aviària