Conflicte contra els houthis
«¡Ups!»: Donald Trump publica el vídeo d’un atac mortal a rebels del Iemen

Lanzamiento de misiles desde un destructor de Estados Unidos en dirección al Yemen /
El president Donald Trump ha publicat un vídeo que suposadament mostra desenes de rebels houthis del Iemen morts en un atac dels Estats Units i l’ha acompanyat del comentari «¡ups!».
Similar a les imatges fetes des de drons militars, la gravació en blanc i negre publicada pel magnat republicà en la seva xarxa Truth Social deixa veure múltiples figures humanes des d’un angle gairebé vertical.
«Aquests houthis es van reunir per rebre instruccions sobre un atac», va afegir Trump en la seva publicació.
These Houthis gathered for instructions on an attack. Oops, there will be no attack by these Houthis!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) April 4, 2025
They will never sink our ships again! pic.twitter.com/lEzfyDgWP5
Reunides al llarg d’un camí, les persones que apareixen en les imatges es veuen sota una mira. Pocs segons després hi apareix un fort esclat.
La gravació passa a un pla més ampli en el qual es veuen diversos vehicles estacionats i una columna de fum.
La càmera es torna a acostar per mostrar un gran cràter. No s’hi distingeix cap cos.
«¡Ups!, no hi haurà cap atac d’aquests houthis», va escriure Trump. «¡Mai més tornaran a enfonsar els nostres barcos!».
Bombardejos massius
Les forces nord-americanes han dut a terme bombardejos massius al Iemen en les últimes setmanes com a resposta als atacs d’aquest grup rebel avalat per l’Iran al mar Roig, una ruta comercial marítima vital.
Funcionaris i mitjans de comunicació relacionats amb els houthis van reportar múltiples baixes en atacs aquesta setmana dels quals responsabilitzen Washington.
Notícies relacionadesEl grup assegura que ataca naus comercials i militars en aquestes aigües en solidaritat amb els palestins per l’ofensiva militar israeliana a la Franja de Gaza.
Washington va anunciar dimecres que enviarà a l’Orient Mitjà un segon portaavions, l’USS Carl Vinson, davant les tensions en aquesta regió.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032