L’Iran adverteix que respondrà a qualsevol atac després de l’avís de Trump

La Guàrdia Revolucionària iraniana va avisar ahir que respondrà de manera "devastadora" a qualsevol atac contra el país després que el president nord-americà, Donald Trump, ordenés un atac en contra els houthis del Iemen per la seva ofensiva contra la navegació al mar Roig i Aràbic i advertís Teheran que cessi immediatament el seu suport a aquest grup xiïta, informa Efe.
Ahir, els rebels houthis van emetre un comunicat televisat en el qual informaven de la seva resposta a l’"agressió" amb "una operació militar específica dirigida contra el portaavions nord-americà USS Harry S. Truman i els seus vaixells de guerra al nord del mar Roig amb 18 míssils balístics i de creuer i un avió no tripulat".
Els bombardejos dels EUA al Iemen dissabte passat van causar almenys 31 morts i un centenar de ferits. Segons va declarar a la cadena ABC l’assessor de Seguretat Nacional dels EUA, Mike Waltz, van matar "diversos líders" de la insurgència houthi en el que va descriure com una "resposta aclaparadora" a la campanya dels insurgents. El "missatge", va insistir, era per a l’Iran.
"Adverteixo tots els enemics que qualsevol amenaça que es porti a terme [contra l’Iran] provocarà una reacció dura, decisiva i devastadora", va respondre el comandant en cap de la Guàrdia Revolucionària de l’Iran, el general Hossein Salami, en un discurs fet a Oroumiyeh, segons va informar l’agència Mehr. I va reiterar que l’Iran "no té cap paper en les polítiques dels grups de la resistència".
Els EUA "no seran amable"
Trump havia defensat l’atac a la seva xarxa Truth Social. "El suport als terroristes houthis ha de cessar immediatament! No amenaci el poble nord-americà, el seu president [...] ni les rutes marítimes mundials. Si ho fa, ¡compte!, perquè els Estats Units els exigiran comptes i no serà amable".
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE