Comicis
El president de Portugal convoca eleccions per al 18 de maig

El president de Portugal, Marcelo Rebelo de Sousa, va convocar ahir eleccions legislatives anticipades per al 18 de maig en interès "de l’estabilitat", després de la caiguda del Govern del primer ministre Luís Montenegro (centredreta). Rebelo de Sousa va fixar aquesta convocatòria després que el Parlament rebutgés dimarts una moció de censura a l’Executiu per haver sortit a la llum l’existència d’una empresa, Spinumviva, fundada per Montenegro i en mans de la seva família, que hauria rebut pagaments d’altres companyies on va treballar el primer ministre en el passat, com el grup hoteler i de casinos Solverde.
Rebelo de Sousa va oferir una breu declaració al final de la reunió del Consell d’Estat, un tràmit recollit en la Constitució com a imprescindible per dissoldre el Parlament. Aquesta és la desena vegada que Rebelo de Sousa dissol les cambres des que va assumir el càrrec l’any 2016 i la tercera que ho fa en els últims tres anys. El president portuguès va destacar que "tots els esforços" per mirar d’arribar a una entesa van resultar "impossibles" i, per tant, els partits van decidir "per unanimitat" anar a eleccions.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez