Els cinc grans de la defensa europea insten a mantenir l’ajuda a Ucraïna
"La primera garantia de seguretat és l’Exèrcit ucraïnès", diu el ministre francès davant els homòlegs britànic, italià, alemany i polonès

Els cinc pesos pesants de la defensa europea (França, Polònia, el Regne Unit, Itàlia i Alemanya) es van reunir ahir a París, l’endemà de la trobada entre caps de l’Estat Major liderada pel president Emmanuel Macron, amb l’objectiu de "reflexionar" sobre la futura pau d’Ucraïna i també estudiar les opcions que hi ha per a una "arquitectura de seguretat" amb vista a un "alto el foc durador".
El desplegament de forces europees a Ucraïna era un altre dels punts de la reunió, en què els cinc van dir que "no anirien a combatre al front", sinó al contrari, "una vegada firmada la pau" es tracta de "garantir el seu ple respecte", però que "el debat encara no ha arribat aquí". De fet, el ministre de Defensa francès va lamentar la "lentitud" de les iniciatives europees i la necessitat d’accelerar-les.
Sobre "el terme de desmilitarització", els ministres van insistir que "la veritable garantia de seguretat a llarg termini consistirà en les capacitats que Europa pugui proporcionar a l’Exèrcit ucraïnès", tot i que, per al francès, "la primera garantia de seguretat per a Ucraïna" és, sens dubte, "el mateix Exèrcit ucraïnès".
Notícies relacionadesDesprés de la reunió, que va durar prop de dues hores, i en la qual també van participar a través de videoconferència el ministre de Defensa ucraïnès i funcionaris de l’OTAN i de la Unió Europea, els cinc homòlegs van aplaudir les bones notícies que van arribar de l’Aràbia Saudita i també "l’ampli consens" que estava sorgint entre els països europeus. Tot i que insisteixen en el fet que "encara cauen bombes sobre Ucraïna". Per això, segons l’italià, Guido Crosetto, Rússia ha d’acceptar la treva perquè "hi hagi un acord".
Aquesta és la tercera vegada que aquests ministres de Defensa es reuneixen en persona. D’aquí a 15 dies, van anunciar ahir, es tornaran a veure les cares.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència
- Temperatures estiuenques Espanya continua registrant nits tropicals en plena tardor: Barcelona, Màlaga i València no baixen dels 20 graus ni a finals d’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA Sanció d’un partit per a Hansi Flick, que no podrà asseure’s a la banqueta del Bernabéu contra el Reial Madrid
- BARÒMETRE SANITARI Més del 60% dels espanyols amb assegurança privada trien la sanitat pública quan es tracta d’una malaltia greu
- Infraestructures El Govern reactiva el projecte d'allargar la C-32 fins a Lloret de Mar