Dinamarca augmenta la seva inversió en defensa

"¿Està el món convuls? Sí. ¿I hi ha raons per confiar en una distensió? No [...]. Davant aquesta situació, l’important és comprar, comprar i comprar", va dir la primera ministra de Dinamarca, la socialdemòcrata Mette Frederiksen, després d’anunciar un pla extraordinari per reforçar la defensa nacional. La partida d’aquest departament s’incrementarà en 6.700 milions d’euros el 2025 i 2026, cosa que significa que el país nòrdic apujarà al 3,7% del seu PIB la despesa en Defensa. Es contempla una inversió total de 16.000 milions d’euros fins al 2033, segons va concretar el ministre de Defensa, Troels Lund Poulsen. Aquestes inversions inclouran sistemes antiaeris.
Frederiksen va al·ludir a l’"amenaça russa" per justificar aquesta decisió. Dinamarca, amb tot just 5,8 milions d’habitants, es troba entre els primers contribuents per càpita a l’ajuda militar a Ucraïna. Però després d’aquest anunci es veu també una resposta a l’expansionisme de Donald Trump i els seus propòsits de comprar o aconseguir el control de l’illa de Groenlàndia, territori autònom danès. Copenhaguen ha rebutjat una vegada i una altra aquests plans i ha respost que la immensa illa no es ven.
En aquest mateix sentit es va pronunciar el Govern autònom groenlandès, que va recordar que qualsevol decisió competeix exclusivament a la seva població, unes 58.000 persones.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Òbit Mor Robert Redford, llegenda de Hollywood, als 89 anys