Milei defensa la "innocent salutació" de Musk titllada de nazi
El líder argentí acusa Sánchez de voler fer "callar tots els que pensen diferent" i carrega contra el "càncer" del "wokisme"
Javier Milei en el foro de Davos /
El president de l’Argentina, Javier Milei, va defensar en el Fòrum Econòmic Mundial de Davos "la innocent salutació" d’Elon Musk que ha causat esgarrifances per la semblança amb el braç estès dels nazis. Després de maleir el "wokisme", al qual va considerar una "epidèmia que s’ha de curar i un càncer que cal extirpar", i d’exaltar el creixement global de la ultradreta, l’anarcocapitalista va abandonar la tribuna i, en les instal·lacions que acullen els convidats, va envestir contra el cap del Govern espanyol, Pedro Sánchez, per la seva proposta a la Unió Europea plantejada a la mateixa ciutat suïssa d’adoptar mesures davant l’amenaça de les xarxes socials per a la democràcia. La iniciativa, va dir Milei, pretén fer "callar tots els que pensen diferent", informa Efe.
Per a l’argentí es tracta d’un atac al propietari d’X, i ell, que s’autoproclama amic seu, es va veure en l’obligació renovar les agressions contra Sánchez que el maig passat van provocar una inèdita fricció diplomàtica bilateral. El seu discurs d’ahir, va sostenir l’extertulià televisiu, va ser "lamentable, com totes les coses que diu i fa", fet que va provocar la immediata alegria del líder de Vox, Santiago Abascal.
Notícies relacionadesMilei va arribar a la ciutat suïssa procedent dels EUA, on va participar en la presa de possessió de Donald Trump, i com si parlés en nom seu va demonitzar "la utilització del poder coercitiu de l’Estat per distribuir la riquesa que ha creat el capitalisme". El president argentí va assegurar que la justificació d’aquestes polítiques "va ser la sinistra i aberrant idea de la justícia social complementada per entramats teòrics marxistes que tenien l’objectiu d’alliberar l’individu de les seves necessitats".
Milei va defensar el "meravellós" Musk i va rebutjar que el propietari d’X pugui ser considerat nazi per la salutació de la mà estesa.
- Terrassa podrà multar les famílies amb fills absentistes: sancions de 3.000 euros en casos greus
- Projecte per revertir-ho El català no aconsegueix sortir de les aules a Barcelona: el 75% dels joves només utilitza el castellà en l’oci i l’esport
- Yolanda Ramos encén la polèmica pels influencers als Goya: “Jo estava en pijama a casa meva”
- Hores extres Girona haurà de pagar més de 300.000 euros per 42 sentències favorables als treballadors municipals
- Sense climatització a les aules Fred i calor a les escoles i confort tèrmic per llei a les granges: «Són més importants els pollastres que els nens»
