Ben-Gvir dimiteix en protesta contra l’alto el foc

Benjamin Netanyahu /
Benjamin Netanyahu sembla que va de crisi política en crisi política. Amb l’aprovació de l’alto el foc, el primer ministre israelià s’enfronta a una gran disjuntiva. D’una banda, es guanya el favor d’una àmplia majoria de la societat, a la qual el trauma del 7 d’octubre del 2023 no li va impedir recompondre’s momentàniament per tornar a organitzar-se i protestar en contra seu. Una enquesta de l’emissora pública Kan mostra com el 62% de la població dona suport a l’acord i, fins i tot, el 55% està a favor que avanci cap a la segona fase, tot i que això impliqui el final de la guerra. El poble israelià vol que els seus ostatges tornin a casa.
Però, de l’altra, Netanyahu s’ha guanyat l’oposició dels socis d’extrema dreta i obertament antipalestins. Els únics capaços de mantenir-lo en el poder, malgrat el seu historial de corrupció i els seus plets amb la justícia, semblen estar atipant-se de Bibi. Per increïble que sembli, aquest acord, aplaudit fins i tot pels seus socis a Washington, podria suposar el final definitiu de Benjamin Netanyahu. Tot i que el seu final ha sigut pronosticat desenes de vegades i Bibi continua sent el primer ministre més longeu de la història de l’Estat d’Israel, el seu futur, de nou, s’aguanta per un fil. De Smotrich i Ben-Gvir depèn que no es trenqui. Aquest últim va anunciar ahir a la nit que avui mateix presentarà la seva dimissió.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat
- Atacs al Govern Les saunes del pare de Begoña Gómez, el «míssil de flotació» llançat des de les clavegueres per Villarejo contra Sánchez: «Això el mata»