Ben-Gvir dimiteix en protesta contra l’alto el foc
Benjamin Netanyahu /
Benjamin Netanyahu sembla que va de crisi política en crisi política. Amb l’aprovació de l’alto el foc, el primer ministre israelià s’enfronta a una gran disjuntiva. D’una banda, es guanya el favor d’una àmplia majoria de la societat, a la qual el trauma del 7 d’octubre del 2023 no li va impedir recompondre’s momentàniament per tornar a organitzar-se i protestar en contra seu. Una enquesta de l’emissora pública Kan mostra com el 62% de la població dona suport a l’acord i, fins i tot, el 55% està a favor que avanci cap a la segona fase, tot i que això impliqui el final de la guerra. El poble israelià vol que els seus ostatges tornin a casa.
Però, de l’altra, Netanyahu s’ha guanyat l’oposició dels socis d’extrema dreta i obertament antipalestins. Els únics capaços de mantenir-lo en el poder, malgrat el seu historial de corrupció i els seus plets amb la justícia, semblen estar atipant-se de Bibi. Per increïble que sembli, aquest acord, aplaudit fins i tot pels seus socis a Washington, podria suposar el final definitiu de Benjamin Netanyahu. Tot i que el seu final ha sigut pronosticat desenes de vegades i Bibi continua sent el primer ministre més longeu de la història de l’Estat d’Israel, el seu futur, de nou, s’aguanta per un fil. De Smotrich i Ben-Gvir depèn que no es trenqui. Aquest últim va anunciar ahir a la nit que avui mateix presentarà la seva dimissió.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
