Trump aprofita l’atac per difondre mentides antiimmigració
El president electe va suggerir que les seves advertències sobre els immigrants indocumentats havien sigut validades
L’atacant de Nova Orleans era un nord-americà establert a Texas, no una persona migrant

L’atac terrorista que va tenir lloc per Any Nou a Nova Orleans ha arribat en plena transició política als Estats Units, amb Donald Trump a punt de tornar a la Casa Blanca, terreny abonat per disseminar afirmacions falses i d’odi. El president electe no va trigar a aprofitar per validar les seves tesis electorals antiimmigració utilitzant la tragèdia en la qual van morir 15 persones.
El president electe va suggerir falsament que les seves advertències sobre els immigrants indocumentats havien sigut validades. En una publicació a la seva xarxa social Truth Social va dir que l’atac de Nova Orleans demostrava que ell tenia raó sobre com de perillosos són els immigrants que entren al país per atemptar contra la seguretat.
"Quan vaig dir que els criminals que entren són molt pitjors que els criminals que tenim al nostre país, aquesta afirmació va ser refutada constantment pels demòcrates i els Fake News Media [literalment, mitjans de notícies falses], però va resultar ser veritat", va publicar al seu perfil dimecres. "La taxa de criminalitat al nostre país està a un nivell que ningú ha vist mai", va afegir, cosa que és mentida.
Malgrat que la camioneta que es va estavellar hauria sigut conduïda des de Mèxic fins als EUA, segons "alguns primers informes" citats pel The New York Times, l’atacant era un ciutadà nord-americà, no una persona migrant. Identificat per l’FBI com Shamsud-Din Jabbar, de 42 anys, establert a Texas, era un veterà de l’Exèrcit que va servir a l’Afganistan. Va estudiar a la Universitat de Geòrgia, va treballar en el sector immobiliari i va estar casat dues vegades als Estats Units.
La publicació de Trump va despertar una onada d’informacions falses, comentaris d’odi, racistes i xenòfobs a les xarxes socials, inclosa X (abans, Twitter), de la qual és propietari Elon Musk, que també ja ha sigut nomenat membre del gabinet presidencial que prendrà possessió el 20 de gener.
Musk, que també és propietari de Tesla, va sortir al pas de la investigació sobre l’explosió d’un cotxe davant l’Hotel Trump a Las Vegas per afirmar que el problema no havia tingut a veure amb la maquinària del cotxe Tesla sinó per fer mal al conductor. El conductor va morir i set persones més van resultar ferides. El vehicle, ple de bidons de combustible i morters pirotècnics, era un Tesla, en concret, un cybertruck, un vehicle elèctric de gran tonatge la venda del qual no està aprovada a Europa.
Notícies relacionadesPer Trump, dir que ell té raó sobre que els immigrants són criminals perillosos té la funció de preparar-li el terreny i guanyar-se credibilitat per a les reformes que planteja fer quan arribi a la Casa Blanca. La campanya de Trump en les eleccions del novembre passat, tal com va fer durant la seva presidència (2016-2020), va convertir les polítiques antiimmigració en tema central de la seva agenda, amb la qual cosa va convertir una preocupació social en arma electoral.
Una de les promeses més controvertides de Trump és la deportació massiva de migrants sense papers, tot i que hagin passat tota la vida als EUA. El republicà ha promès que serà la deportació més gran de la història de l país i serà una de les seves prioritats un cop que assumeixi el càrrec. Aspira a deportar més de 13 milions de migrants indocumentats que viuen al país, una cosa que alguns analistes qüestionen que ni tan sols es pugui fer, no només pels obstacles legals i polítics, sinó també logístics.
- Tribunals Piqué reconeix davant la jutgessa entre llàgrimes que va recórrer a Rubiales per cobrar la comissió d'Aràbia Saudita per la Supercopa
- Amb Paula Navarro Per què Jonathan Andic, hereu de Mango, ha suspès sobtadament el seu casament
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- El cas de Ter Stegen
- Transport públic Un veí de Sant Andreu exigeix traslladar una parada de l’H6
- GUERRA A UCRAÏNA Starmer anuncia una coalició de països disposats a desplegar-se a Ucraïna si es firma un acord de pau
- Congrés republicà Junqueras reforça el seu poder a ERC i aconsegueix un aval del 90% al seu nou full de ruta
- Temps El sol torna a Barcelona enmig del març més plujós i gris dels últims anys
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- GUERRA A UCRAÏNA El primer ministre britànic assegura que Putin s’haurà d’asseure «tard o d’hora» a la taula de negociació