Succés
Dotze persones, assassinades a trets a Montenegro
L’autor dels trets se suïcida després dels atacs, amb dos nens entre les víctimes

Dotze persones, entre elles dos nens, van morir dimecres passat a Montenegro en mans d’un home armat que va iniciar un tiroteig en una taverna a la ciutat de Cetinje, situada a uns 30 quilòmetres de la capital del país, Podgorica. La fiscalia montenegrina va actualitzar ahir el balanç de víctimes mortals, segons va informar l’agència Efe, que va afegir que hi ha quatre ferits més que es troben hospitalitzats en estat greu.
L’autor del tiroteig es va suïcidar disparant-se al cap quan es va veure envoltat per les forces policials. Els agents van aconseguir traslladar l’atacant amb vida a l’hospital, però va acabar morint a causa de la gravetat de les ferides.
La investigació sobre el tiroteig va mostrar que els homicidis es van produir en cinc llocs diferents de la ciutat balcànica i es van iniciar en una taverna. Entre les víctimes es troben membres de la família i els fills del propietari d’aquest establiment, que també va morir, així com alguns familiars del mateix tirador, segons va indicar el Ministeri de l’Interior del país. "En cada ubicació es va realitzar una inspecció i es van recollir proves que seran considerades. L’autor dels assassinats es va suïcidar i aquesta és la sisena ubicació", va explicar la fiscal Andrijana Nastic.
En la primera localització del crim, la taverna on es va produir la disputa inicial, van morir quatre homes. Al segon lloc, el tirador va matar quatre persones més i en el tercer, dos nens. En les dues últimes ubicacions va acabar amb la vida de dues persones més.
El tirador, que va ser identificat pels investigadors de la policia com Aco Martinovic, era conegut per tenir un comportament erràtic i en el passat ja havia sigut denunciat per possessió il·legal d’armes.
Precedent el 2022
Notícies relacionadesAquest és el segon tiroteig massiu en els últims dos anys i mig a la ciutat de Cetinje. En els dos casos, les persones que van disparar contra els seus veïns i familiars tenien antecedents de condemnes o denúncies per comportaments violents i tots dos posseïen armes. L’agost del 2022, un altre veí de la ciutat va matar deu persones, entre elles dos nens, i va ser abatut per la policia després del crim.
Malgrat les estrictes lleis de possessió d’armes, als Balcans Occidentals circulen nombroses armes il·legals provinents, en part, de les guerres de desintegració de l’antiga Iugoslàvia.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»