El president Xi arriba a Gran Canària en una escala del viatge al Perú
El mandatari xinès visita la Casa de Colom durant la seva estada de 17 hores a l’illa

El president de la Xina, Xi Jinping, va arribar ahir a l’illa de Gran Canària amb una àmplia delegació i enmig d’una gran expectació i mesures de seguretat que van comportar fins i tot el tall al trànsit de la GC-1 entre l’aeroport i Las Palmas de Gran Canaria.
El mandatari del gegant asiàtic va aterrar a les 14.15 hores en un Boeing 747-89L, el segon Jumbo procedent de Pequín que va trepitjar terra a l’aeroport de Gando amb la delegació procedent d’aquest país i que no apareixia a la web de seguiment de vols. El primer, en el qual es traslladava la major part del seguici que acompanya Xi, ho va fer una hora abans i va partir cap al Perú a les 17.30 hores. A aquest país i al Brasil es dirigirà Xi avui per participar en fòrums globals com l’APEC i el G20.
Notícies relacionadesXi va ser rebut a la base aèria de Gando pel general José Antonio Ballesta, el delegat del Govern, Anselmo Pestana, el president del Cabildo de Gran Canària, Antonio Morales, i l’alcaldessa de la capital de l’illa, Carolina Darias. El president canari, Fernando Clavijo, que tenia previst assistir, no va poder arribar.
La primera vegada que Xi va fer escala tècnica a Gran Canària va ser el 2016. En aquella ocasió, un accident mortal en una central elèctrica al sud-est de la Xina va obligar el mandatari a cancel·lar la seva agenda prevista, deixant enrere una visita a la Casa de Colom. Sí que es va poder reunir amb Soraya Sáez de Santamaría, llavors vicepresidenta espanyola, i passejar per les dunes i el far de Maspalomas.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern