Els EUA conclouen que RT està integrat a la intel·ligència russa
El Departament d’Estat llançarà una campanya global per informar dels riscos propagandístics del canal del Kremlin
Logotip d’RT en un mòbil. | THIAGO PRUDENCIO / ZUMA
RT, l’antiga Russia Today, no és només un canal televisiu que fa propaganda a favor de Rússia, de les seves autoritats i de les guerres iniciades pel Kremlin. El canal propietat de l’Estat rus està totalment integrat a l’estructura d’intel·ligència del gegant euroasiàtic i participa plenament en operacions portades a terme per aquestes agències més enllà de les fronteres russes, destinades a desestabilitzar i atiar diferències en països rivals. En vista de les evidències obtingudes, el Departament d’Estat té previst fer una campanya mundial per conscienciar els governs dels perills que generen les activitats d’RT, un canal que, malgrat el veto a les seves emissions a Europa o als EUA, encara gaudeix de gran accés en nombroses audiències del món, particularment a l’Amèrica Llatina i l’Àfrica.
La intel·ligència nord-americana ha aconseguit determinar que, durant més d’un any, el Govern rus ha integrat una unitat de la intel·ligència a la cadena que es dedicava "a operacions d’informació, influència encoberta i adquisicions militars", activitats que van molt més enllà de les pròpies d’un mitjà de premsa, remarca un comunicat emès pel Departament d’Estat. La institució sancionarà "tres entitats i dos individus", "no pel contingut de les informacions, ni per la desinformació que han creat i disseminat", sinó "per les seves activitats encobertes", que en cap cas tenen res a veure amb "periodisme".
"El Departament d’Estat insta els seus socis a reconèixer la gravetat d’aquesta amenaça i també a tractar de manera conscient totes les activitats encobertes del canal RT", acaba dient el comunicat.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Any nou, les mateixes pors
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
- En contra del criteri de la Fiscalia El jutge obre judici oral contra Errejón per la presumpta agressió sexual a Elisa Mouliaá
- Negociació amb el PSOE ERC assegura que amb el nou model de finançament Catalunya rebrà entre 4.000 i 5.000 milions d’euros més
