Almenys 129 morts en un intent de fuga d’una presó del Congo
L’incident es va produir a la presó més gran del país, que allotja 15.000 reclusos
Almenys 129 persones van morir dilluns a la matinada en un intent de fuga protagonitzat per un nombre indeterminat de reclusos a la presó central de Makala, la més gran de la República Democràtica del Congo (RDC) i situada a Kinshasa.
El ministre congolès de l’Interior, Jacquemain Shabani Lukoo, va anunciar a la xarxa social X que 24 dels morts van ser fruit de trets, i les altres víctimes van morir per empentes o asfíxia. "També hi va haver 59 ferits, així com alguns casos de dones violades", va afegir.
Durant l’incident, van ser incendiats els edificis administratius de la presó, la infermeria i els dipòsits d’aliments.
Dilluns, el viceministre congolès de Justícia, Mbemba Kabuya, havia informat només sobre dues morts i va confirmar que la presó no va ser atacada des de l’exterior.
"La policia va mirar de contenir aquest moviment. Hi va haver trets d’advertència i, mentre parlo, crec que les forces de seguretat són dins del recinte de la presó per intentar restablir l’ordre", va dir a Efe per telèfon el portaveu del Govern congolès, Patrick Muyay, que es troba actualment a Pequín per acompanyar el president del país, Félix Tshisekedi, al Fòrum de Cooperació Xina-Àfrica.
La presó de Makala va ser escenari el 2017 d’una fuga massiva d’uns 4.500 presos. És la més gran del país i allotja més de 15.000 presos en diferents pavellons, tot i que té una capacitat màxima per a 1.500 persones.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Crisi ramadera Catalunya dona per finalitzada la crisi ramadera de la dermatosi nodular, que va obligar a sacrificar unes 3.000 vaques
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'editorial de Cristina Villanueva: Quan la corda es trenca
- Cine ‘Romería’, ‘Sirat’ i ‘Sorda’, favorites dels premis Gaudí
- Crisi ramadera Els casos de pesta porcina s’eleven a 26 senglars després de la confirmació de 10 nous positius
- Previsió meteorològica Tot el litoral i prelitoral català, en avís groc davant les intenses pluges previstes per a aquest dimarts
