Israel confirma la mort de l’assistent del número dos de Hamàs

Rafaa Salameh, mano derecha del número dos de Hamás /
L’Exèrcit israelià va confirmar ahir la mort de Rafaa Salameh comandant de la brigada de Khan Yunis de la milícia palestina Hamàs i mà dreta de Mohamed Deif, número dos del grup en la Franja de Gaza.
Israel va portar a terme dissabte un atac contra un habitatge a Mawasi, considerada "zona humanitària" a l’àrea de Khan Yunis –sud de la Franja–, dirigit a matar Mohamed Deif, cap de les Brigades al Qasam, ala militar de Hamàs i considerat el cervell dels atacs del 7 d’octubre a Israel. Però, com informa l’agència Efe, les autoritats israelianes no han confirmat encara l’eliminació de Deif. Hamàs s’ha afanyat, sense aportar proves, a desmentir la seva mort en l’atac, que va causar almenys 90 morts i més de 300 ferits, segons van informar les autoritats gazianes.
Bombardeig "precís"
L’Exèrcit israelià va justificar l’atac dient que el bombardeig va ser precís i que es va produir en un complex de Hamàs ubicat en una zona oberta, no a les tendes de campanya de Mawasi, on resideixen centenars de milers de desplaçats.
Salameh es va unir a Hamàs a principis dels 90 i va ser designat comandant del batalló de Khan Yunis i Al-Qarara de las Brigades al-Qasam, sota el comandament de Mohamed Sinwar, que era germà de Yahya Sinwar, cap de Hamàs dins de la Franja i home amb més poder dins del grup en aquest moment, també artífex dels atacs del 7 d’octubre. Aquest continua en parador desconegut.
L’any 2016 va reemplaçar Mohamed Sinwar com a comandant de la Brigada Khan Yunis, una de les més poderoses de Hamàs. "Salameh també va estar al comandament de dos túnels terroristes que van ser desmantellats a Khan Yunis en l’operació Guardià dels Murs, el 2021", diu un comunicat militar de l’exèrcit israelià, que recorda que aquesta mort "obstaculitza significativament les capacitats militars de Hamàs".
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Per què dormim tan malament, quines conseqüències té l’insomni i com podem millorar el son
- Patronal Foment acusa Illa de perpetrar "una socialització de la propietat privada mai vista" amb el seu topall al lloguer de temporada
- Usurpació de l'habitatge Una dona acull una amiga a casa i acaba ocupant-li el pis amb dos homes a Barcelona
- FUTBOL El Brasil anuncia el fitxatge d’Ancelotti abans que el Reial Madrid l’acomiadi
- CITA DE LAPORTA AMB EL TÈCNIC Flick segellarà la seva renovació pel Barça fins al 2027 quan es conquisti la Lliga