Meloni pateix els envits dels seus socis fora i dins d’Itàlia
Salvini assegura que si la primera ministra recolza Von der Leyen a la Comissió Europea assistirà al "començament del seu final"

Giorgia Meloni /
Va guanyar les eleccions europees del passat 9 de juny i va celebrar un G-7 al sud d’Itàlia que la va col·locar al centre de l’escena mundial. Tot semblava anar vent en popa per a Giorgia Meloni. Però des d’aleshores ha sigut tot al revés: a la primera ministra italiana només li han arribat males notícies. El primer va ser la seva exclusió del repartiment dels alts càrrecs de la Unió Europea. L’últim, la decisió del mandatari hongarès de crear un nou grup europeu d’extrema dreta, Patriotes per Europa, que no només li ha robat Vox, que anteriorment formava part de Reformistes i Conservadors Europeus (ECR), la formació que lidera Meloni a Europa, sinó que també allà s’han mudat la francesa Marine Le Pen, la cap de Reagrupament Nacional, i Matteo Salvini, el de la Lliga, que prèviament es trobaven a Identitat i Democràcia (ID).
Dues setmanes fatídiques
Amb aquest preàmbul, debilitada ECR i debilitada Meloni, la mandatària italiana no ha trigat gaire a convertir-se en carn de canó. Tot ha transcorregut en el temps rècord d’unes dues setmanes. I el més aguerrit en atacar-la ha sigut precisament Salvini, conscient també que ell continua sent un dels socis sèniors de la coalició que permet que Meloni estigui en el poder.
Després de mesos en què el leguista es va erigir en competidor intern, Salvini ha redoblat l’aposta a l’amenaçar aquesta setmana Meloni pel seu eventual suport a la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen. "Un sí a Ursula és el començament del seu final", ha amenaçat Salvini.
S’ha consumat d’aquesta manera un dels escenaris sospitats després dels comicis europeus en els quals el líder de la Lliga va quedar a més en tercera posició dins del bloc de dreta, avançat fins i tot per un altre rival intern, la formació d’Antonio Tajani, Forza Italia (que semblava destinat a la desaparició després de la mort del seu fundador, Silvio Berlusconi).
Lluny d’això, fins i tot des del seu paper d’animal ferit però perillós, Salvini continua diàriament desbaratant les cartes, i fins i tot acaba de donar ell mateix el provocador anunci que un dels aeroports de Milà podria passar a dir-se Silvio Berlusconi.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema 'Sirat', d'Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscar 2026
- «Genocidi» a Gaza El Govern aprovarà dimarts el decret d’embargament a Israel després de resoldre els esculls a duanes
- El piromusical dels Estopa
- Vida i llegat de Durruti en òpera rock