El precedent dels combois gal·lesos tirats a cavall
Un tramvia britànic de dos pisos estirat per cavalls a Londres, el 1906.
La línia ferroviària entre Swansea i Mumbles, al sud de Gal·les, ha passat a la història com la primera del món a transportar passatgers. Va ser construïda el 1805 per traslladar pedra calcària d’una pedrera. L’empresari Benjamin French, un dels inversors en la construcció de la línia, va proposar adaptar un dels vagons de ferro, llavors tirats per cavalls, per acomodar-hi passatgers en un recorregut de vuit quilòmetres.
La línia va continuar funcionant amb cavalls fins al 1877, quan es van incorporar les primeres locomotores a vapor, que van funcionar fins al 1929, quan es va completar l’electrificació. Va ser llavors quan s’hi van incorporar els cèlebres vagons vermells de dos pisos.
El servei va tancar el gener del 1960. Malgrat la seva desaparició, el tramvia de Mumbles ha deixat un llegat inesborrable en els habitants de la zona, i en Barry Hughes, director del Museu de Swansea, que continua presumint de comptar amb el primer servei ferroviari de passatgers del món. "És un motiu d’orgull i d’arrelament", assegura.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
