El precedent dels combois gal·lesos tirats a cavall

Un tramvia britànic de dos pisos estirat  per cavalls  a Londres,  el 1906.

Un tramvia britànic de dos pisos estirat per cavalls a Londres, el 1906.

1
Es llegeix en minuts
Gemma Casadevall
Gemma Casadevall

Corresponsal a Berlin

ver +

La línia ferroviària entre Swansea i Mumbles, al sud de Gal·les, ha passat a la història com la primera del món a transportar passatgers. Va ser construïda el 1805 per traslladar pedra calcària d’una pedrera. L’empresari Benjamin French, un dels inversors en la construcció de la línia, va proposar adaptar un dels vagons de ferro, llavors tirats per cavalls, per acomodar-hi passatgers en un recorregut de vuit quilòmetres.

Notícies relacionades

La línia va continuar funcionant amb cavalls fins al 1877, quan es van incorporar les primeres locomotores a vapor, que van funcionar fins al 1929, quan es va completar l’electrificació. Va ser llavors quan s’hi van incorporar els cèlebres vagons vermells de dos pisos.

El servei va tancar el gener del 1960. Malgrat la seva desaparició, el tramvia de Mumbles ha deixat un llegat inesborrable en els habitants de la zona, i en Barry Hughes, director del Museu de Swansea, que continua presumint de comptar amb el primer servei ferroviari de passatgers del món. "És un motiu d’orgull i d’arrelament", assegura.