Igualtat de drets
Les dones d’Islàndia van a la vaga avui contra la injustícia de gènere

Les dones islandeses, inclosa la primera ministra, Katrín Jakobsdóttir, estan cridades dimarts a anar a la vaga en les seves feines remunerades i no remunerades en protesta contra la desigualtat de gènere, segons els sindicats.
Islàndia està considerada com un dels països més progressistes del món en matèria d’igualtat de gènere i ha encapçalat l’índex de menys bretxa de gènere del Fòrum Econòmic Mundial durant 14 anys consecutius. Però, en algunes indústries i professions, les dones guanyen almenys un 20% menys que els homes islandesos, segons Estadístiques d’Islàndia.
El 40% de les dones islandeses pateixen violència de gènere i sexual al llarg de la seva vida, segons un estudi de la Universitat d’Islàndia. «Volem cridar l’atenció sobre el fet que se’ns diu paradís de la igualtat, però hi continua havent disparitats de gènere i una necessitat urgent d’actuar», ha declarat Freyja Steingrímsdóttir, organitzadora de la vaga i directora de comunicació de la Federació Islandesa de Treballadors Públics.
‘¿D’això en dius igualtat?’
Sota el lema ‘¿D’això en dius igualtat?’, les dones islandeses i les persones no binàries faran la seva primera vaga d’un dia complet en 48 anys. El 1975, el 90% de les dones islandeses van deixar de treballar per protestar contra la desigualtat de gènere.
«Les professions dirigides per dones, com els serveis sanitaris i la cura de nens, continuen estant infravalorades i molt més mal pagades», ha declarat Steingrímsdóttir a Reuters.
La primera ministra, Katrín Jakobsdóttir, ha declarat als mitjans islandesos que té previst participar en la vaga i, per tant, no acudirà a la feina.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe