Igualtat de drets
Les dones d’Islàndia van a la vaga avui contra la injustícia de gènere
Les dones islandeses, inclosa la primera ministra, Katrín Jakobsdóttir, estan cridades dimarts a anar a la vaga en les seves feines remunerades i no remunerades en protesta contra la desigualtat de gènere, segons els sindicats.
Islàndia està considerada com un dels països més progressistes del món en matèria d’igualtat de gènere i ha encapçalat l’índex de menys bretxa de gènere del Fòrum Econòmic Mundial durant 14 anys consecutius. Però, en algunes indústries i professions, les dones guanyen almenys un 20% menys que els homes islandesos, segons Estadístiques d’Islàndia.
El 40% de les dones islandeses pateixen violència de gènere i sexual al llarg de la seva vida, segons un estudi de la Universitat d’Islàndia. «Volem cridar l’atenció sobre el fet que se’ns diu paradís de la igualtat, però hi continua havent disparitats de gènere i una necessitat urgent d’actuar», ha declarat Freyja Steingrímsdóttir, organitzadora de la vaga i directora de comunicació de la Federació Islandesa de Treballadors Públics.
‘¿D’això en dius igualtat?’
Sota el lema ‘¿D’això en dius igualtat?’, les dones islandeses i les persones no binàries faran la seva primera vaga d’un dia complet en 48 anys. El 1975, el 90% de les dones islandeses van deixar de treballar per protestar contra la desigualtat de gènere.
«Les professions dirigides per dones, com els serveis sanitaris i la cura de nens, continuen estant infravalorades i molt més mal pagades», ha declarat Steingrímsdóttir a Reuters.
La primera ministra, Katrín Jakobsdóttir, ha declarat als mitjans islandesos que té previst participar en la vaga i, per tant, no acudirà a la feina.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
