Conflicte al Pròxim Orient
Hamàs anuncia la mort d’un dels seus comandants en un bombardeig israelià
El moviment islamista palestí Hamàs ha anunciat aquest dimarts la mort d’un dels seus comandants militars en un atac israelià al centre de la Franja de Gaza, l’onzè dia d’una guerra que ha causat milers de morts en els dos bàndols.
Ayman Nofal, un comandant de les Brigades Al-Qassam, el braç armat de Hamàs, ha mort en un atac «sionista» al camp de refugiats de Bureij, indica un comunicat curt. L’Exèrcit israelià, contactat per AFP, no ha volgut fer cap comentari. A la nit, l’Exèrcit havia informat de la mort d’un altre membre de Hamàs, Osama Mazini. El grup armat no ha fet cap menció d’això.
Milers de morts
Aquesta nova guerra entre Israel i Hamàs va esclatar després de l’atac del grup islamista el 7 d’octubre en territori israelià, el més sagnant des de la creació de l’Estat el 1948.
Notícies relacionadesMés de 1.400 persones, la majoria civils, van ser assassinades per comandos islamistes que es van infiltrar a les localitats pròximes a la Franja de Gaza.
Com a resposta, Israel va iniciar una massiva campanya de bombardejos a l’enclavament palestí, on des d’aleshores han mort almenys 2.750 persones, en gran part civils, segons les autoritats locals.
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
- Apunt Nou, deu i onze
