Crisi al Sahel
França acusa les noves autoritats de Níger de tenir com a «ostatge» el seu ambaixador

El president francès, Emmanuel Macron, va afirmar aquest divendres que els militars que van prendre al juliol el poder a Níger tenen com a «ostatge» l’ambaixador de França, que només s’alimenta amb les «racions militars».
«A Níger [...], tenim un ambaixador i membres diplomàtics que estan literalment presos com a ostatges a l’ambaixada de França», va dir Macron durant una visita a Semur-en-Auxois (centre est). «S’impedeix l’entrega d’aliments. Està menjant racions militars», va indicar el cap d’Estat, per a qui l’ambaixador Sylvain Itté «ja no té la possibilitat de sortir».
Les relacions entre París i Niamey són tenses. França considera com a president legítim l’enderrocat Mohamed Bazoum, captiu de la junta militar en el poder, i rebutja les reivindicacions dels colpistes.
Demanen la seva marxa
El nou poder reclama la marxa de l’ambaixador francès, declarat «persona non grata», i va denunciar els acords militars amb França, que té desplegats 1.500 soldats en un dispositiu de lluita antigihadista.
Preguntat sobre una eventual repatriació de l’ambaixador, el mandatari va assegurar: «Faré el que acordi amb el president Bazoum, perquè és l’autoritat legítima i parlo amb ell cada dia».
Abans del cop del 26 de juliol, aquest país de l’oest de l’Àfrica i antiga colònia francesa era un dels seus últims aliats al Sahel.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe