Desastre natural
Vídeo | Las zones inundades de Líbia abans i després de la catàstrofe
«Una calamitat de proporcions èpiques». Així ha definit aquest dimecres l’Organització Mundial de la Salut (OMS) la devastació provocada a Líbia per les pluges torrencials del cicló ‘Daniel’, que segons l’últim balanç ha deixat més de 5.000 morts, 10.000 desapareguts i 30.000 de desplaçats.
Les ciutats més afectades són Derna i Susa, les dues ubicades a la costa mediterrània, al nord-est del país africà. La gran destrucció ocasionada per les fortes precipitacions ha afectat les carreteres d’accés, cosa que està dificultant l’arribada de l’ajuda humanitària, i hi ha algunes zones a les quals encara no s’ha pogut arribar, cosa que fa témer que el balanç final de víctimes sigui molt superior.
En el vídeo sobre aquestes línies, elaborat a partir d’imatges de satèl·lit, es pot observar la magnitud de la tragèdia que afecta un país castigat per una guerra de més de 10 anys i disputat per dos governs rivals.
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- La pluja torrencial provoca riuades en diversos municipis
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Opinió Xarxes socials i salut mental juvenil: entre la visibilització i la banalització
- Futbol / La crònica El Barcelona enlluerna el València en una capsa de sabates
- La contracrònica Suplents que no ho són
- A BALAÍDOS Un penal en el temps afegit frustra la primera victòria del Girona