Pas del cicló Daniel
Les autoritats de Líbia temen que la xifra de morts per les inundacions continuï disparant-se
La desesperada recerca de milers de persones desaparegudes arran de les catastròfiques inundacions a la ciutat de Derna, a Líbia, ha entrat al seu tercer dia dimecres, amb més de 5.200 morts ja confirmats i s’espera que el nombre de víctimes augmenti.
La inundació va ser causada per una forta tempesta que va rebentar les preses pròximes, cosa que va desencadenar un torrent d’aigua que ha devastat una quarta part o més de la ciutat mediterrània, arrasant edificis juntament amb els seus residents.
Les autoritats de l’est de Líbia afirmen que el nombre de morts ascendeix fins ara a més de 5.200 persones. El director d’un hospital de la ciutat va dir a Reuters el dilluns que s’havien comptabilitzat 1.700 cadàvers al seu hospital i que 500 més havien sigut enterrats en una altra part de la ciutat. Es calcula que hi ha unes 10.000 persones desaparegudes. Es creu que moltes han sigut arrossegades mar endins.
Els periodistes de Reuters que van visitar Derna dimarts van veure molts cadàvers estesos a terra als passadissos de l’hospital i persones que miraven d’identificar familiars desapareguts mentre arribaven més morts. Un resident de Derna, Mustafa Salem, va dir a l’agència que fins ara havia perdut 30 membres de la seva família.
Combois d’ajuda i camions amb excavadores es dirigien dimecres cap a la ciutat.
Enorme destrucció
La inundació va desencadenar una enorme destrucció, bolcant i destrossant cotxes i deixant els carrers de Derna coberts de runa, fang i deixalles.
Les fotografies per satèl·lit de la ciutat d’abans i després de la catàstrofe mostren que el que havia sigut una via fluvial relativament estreta a través del centre de la ciutat era ara diverses vegades més ampla, i que tots els edificis que hi discorrien havien desaparegut.
En altres parts de la ciutat, on les aigües es van desbordar pel curs, també s’aprecien danys considerables, amb edificis desapareguts. Les operacions de rescat es compliquen per la fractura política de Líbia.
El Govern d’Unitat Nacional (GUN), reconegut internacionalment, té la seva seu a Trípoli, a l’oest. Derna és en una zona oriental on opera una administració paral·lela, i on el control l’exerceix l’Exèrcit Nacional Libi del comandant Jalifa Haftar.
Notícies relacionadesEl primer ministre libi, Abdulhamid al-Dbeibah, cap del govern amb seu a Trípoli, va declarar dimarts que les inundacions eren una catàstrofe sense precedents. El cap del Consell Presidencial libi, Mohammed al-Menfi, ha fet una crida a la unitat nacional.
L’Oficina de l’ONU per a la Coordinació d’Assumptes Humanitaris va declarar que s’havien mobilitzat equips de resposta d’emergència per ajudar sobre el terreny. Governs com Qatar i Turquia han enviat ajuda urgent a Líbia.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"