Violència
Les protestes contra la missió de l’ONU a la República Democràtica del Congo deixen almenys set morts
També hi ha una vintena de ferits després de les manifestacions convocades a Goma

Almenys sis manifestants i un agent de la Policia han mort aquest dimecres en el marc de les manifestacions que han tingut lloc a la ciutat de Goma, que es troba a la regió de Kivu Nord, en contra de la missió de l’ONU a la República Democràtica del Congo. Segons el balanç proporcionat per un portaveu de l’Exèrcit, recollit pel portal de notícies 7sur7, hi ha diversos militars i manifestants ferits, mentre que s’han registrat 158 detencions.
Després de les protestes, el líder del braç polític del grup rebel Moviment 23 de març (M23), Bertrand Bisimwa, ha titllat d’«inacceptable» la «massacre de civils innocents que el règim de Kinshasa està portant a terme a la ciutat de Goma». «Condemnem fermament la mobilització de mercenaris estrangers i exgenocides contra les nostres poblacions civils», ha afegit Bisimwa, que ha exigit a les autoritats que garanteixin la protecció de les poblacions locals.
Al febrer es van produir també manifestacions contra el desplegament de ‘cascos blaus’ a la província de Kivu Nord (est), registrant almenys cinc morts en el marc de les protestes.
Notícies relacionadesEl M23 està format principalment per tutsis congolesos i opera principalment a la província de Kivu Nord. Després d’un conflicte entre 2012 i 2013, la RDC i el grup van firmar al desembre un acord de pau. En els esmentats combats, l’Exèrcit congolès va comptar amb suport de tropes de les Nacions Unides.
El grup va llançar una nova ofensiva l’octubre del 2022, agreujada a partir de novembre, el que va provocar una crisi diplomàtica entre la RDC i Ruanda pel seu paper en el conflicte. Kigali ha acusat Kinshasa de recolzar les Forces Democràtiques per a l’Alliberament de Ruanda (FDLR), un grup armat rebel fundat i integrat principalment per hutus responsables del genocidi de 1994 a Ruanda.
- Novetat editorial L’artista que "va morir de tristesa"
- Arquitectes barcelonins i novaiorquesos guanyen el concurs per reformar la nau de les Tres Xemeneies
- Dolors Ribalta: "Les imatges són claríssimes. Això no va de colors, sinó de dignitat"
- "Som poligoners, però amb universitat pròpia"
- El Govern d’ERC volia demanar 60 milions al Hard Rock pel seu impacte ambiental
- Tribunals Demanda judicial contra el Barça per no pagar 3 milions d'euros a un intermediari en el fitxatge de Koundé
- Reunió de ministres Els EUA descarten l’ingrés a l’OTAN d’Ucraïna i que aconsegueixin recuperar les fronteres del 2014
- Aquests són els tres perfums de Jordi Roca
- ENGINYERIA I INFORMÀTICA Les carreres STEM amb menys paritat
- ENTREVISTA «Les noies ens les roben ràpid, no només per ser dones, sinó perquè són bones»