Visita institucional
El rei Felip VI inaugura la nova ambaixada d’Espanya al Paraguai
El monarca va definir la visita com a «molt significativa» del moment que viu el Paraguai amb el canvi de Govern
El rei d’Espanya, Felip VI, va inaugurar aquest dimarts la nova seu de l’ambaixada del seu país al Paraguai amb un acte que va estar emmarcat en la seva visita a la nació sud-americana per assistir a la investidura de Santiago Peña com a president.
Cap a les 11.30 hora local (15.30 GMT) el cap d’Estat va arribar al palauet Peris, una obra de 1920 i que el 2018 va començar a ser restaurada per allotjar la delegació diplomàtica.
Allà va saludar un grup de convidats pertanyents a la comunitat espanyola que va assistir a l’esdeveniment i després va inaugurar la modernitzada edificació junt amb l’ambaixadora, Carmen Castiella Ruiz de Velasco.
Després el rei va brindar unes paraules en les quals va destacar el fet d’inaugurar la nova seu en una visita que va definir com a «molt significativa» del moment que viu el Paraguai amb el canvi de Govern.
El palauet, d’estil neoclàssic italià i situat a l’avinguda Mariscal López, va ser erigit entre 1919 i 1920 per dos germans d’origen espanyol, José i Cristóbal Peris, el cognom del qual va donar nom a l’edifici.
Els germans Peris van ser –a més– els constructors del palau Mburuvicha Róga, que serveix de residència oficial del president del Paraguai.
Felip VI va arribar aquest dilluns al Paraguai per assistir a la investidura de Peña com a nou president del país sud-americà, que visita per primera vegada des que va accedir al tron el 2014.
Notícies relacionadesL’avió de la Força Aèria Espanyola en el qual es va desplaçar el rei va aterrar a l’Aeroport Internacional Silvio Pettirossi, de la ciutat de Luque, veïna d’Asunción. Durant la seva estada es va entrevistar a més amb l’ara exmandatari Mario Abdo Benítez.
Aquesta dimarts, un cop acabin els actes d’investidura que van començar a les 7.00 hora local (11.00 GMT), el monarca espanyol tornarà a Madrid.
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso, a punt de ser acomiadat
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Meitat d’un mandat controvertit Milei, més fort que mai
- Cita al Vaticà Zelenski al president dels EUA: "Estic a punt sempre per a la pau"
- Salut mental i tecnologia Allan Young, psiquiatre: "No substituirem els éssers humans amb apps. No substituirem el vincle"
- Barcelona, protagonista La IA de ciberseguretat de Zynap es prepara per travessar fronteres
- TELEVISIÓ I MAS L’altra loteria
- Champions League Aïcha, la vallesana que vol conquerir el lateral del Barça
- CICLISME L’equip ciclista d’Iniesta aposta per Barcelona
