Tragèdia
Hiroshima celebra el 78è aniversari de la bomba atòmica

Hiroshima commemora aquest diumenge el 78è aniversari del bombardeig atòmic de la ciutat per part dels Estats Units després que el seu llegat nuclear ocupés un lloc central quan va ser seu de la cimera del grup de les set principals economies al maig.
En la Declaració de Pau anual entregada en la cerimònia al Parc Commemoratiu de la Pau, l’alcalde Kazumi Matsui ha elogiat la històrica visita dels líders del G-7 al parc i al museu de la bomba atòmica com a prova que l’«esperit» d’Hiroshima els havia arribat, però també ha instat els polítics a abandonar la idea que les armes nuclears dissuadeixen la guerra, segons ha informat l’agència Kyodo.
«Els líders de tot el món han d’enfrontar la realitat que les amenaces nuclears que ara expressen certs formuladors de polítiques revelen la bogeria de la teoria de la dissuasió nuclear», ha dit Matsui, i ha afegit que «han de prendre mesures concretes immediatament per portar-nos del present perillós cap al nostre món ideal». S’ha pogut veure un moment de silenci a les 8.15 hores (hora local), l’hora exacta en què el bombarder nord-americà Enola Gay va llançar la bomba d’urani i la va detonar sobre la ciutat el 6 d’agost del 1945, i matava així unes 140.000 persones.
El primer ministre japonès, Fumio Kishida, ha relatat en el discurs en l’esdeveniment que «el camí cap al desarmament nuclear s’ha tornat més perillós a causa de l’aprofundiment de les divisions internacionals i les amenaces nuclears de Rússia». «És crucial revitalitzar l’impuls internacional cap a un món sense armes nuclears una vegada més», ha afegit.
En aquesta mateixa línia, el secretari general de l’ONU, António Guterres, ha escrit al seu compte de la xarxa social X, anteriorment coneguda com a Twitter, que «com qualsevol que hagi visitat (la ciutat) sap, els records mai s’esvaeixen». «Estic amb la gent d’Hiroshima i els hibakusha –supervivents de la bomba atòmica– que treballen incansablement per garantir que les armes nuclears mai es tornin a utilitzar», ha conclòs.
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Els CAPs tindran terapeutes per a la societat envellida
- Pensions Això és el que cal cotitzar per jubilar-se amb 63 anys
- Fenomen viral Montoya, de 'La Isla de las tentaciones': "Tant de bo córrer en aquesta banda"
- Mètode criminal Lladres experts en ‘scalping’ s’acarnissen amb Catalunya
- Hores abans de la bilateral Paneque escenifica amb ERC el pacte per a la creació de l’empresa pública de Rodalies
- Educació a Catalunya Un centenar de nous parlants demana al Govern que multipliqui l'oferta de cursos de català fins a les 200.000 places
- ENTREVISTA AMB L'AUTOR DE 'DIETA Y CÁNCER' Julio Basulto: «La dieta anticàncer és una mentida perillosa que indueix el malalt a pensar que es curarà»
- Vaticà El Papa pateix una «infecció polimicrobiana» i el seu quadre clínic és «complex»
- Habitatge Junts vol desallotjar okupes en 48 hores i que les comunitats de veïns puguin actuar