Punt clau per a Putin
Rússia acusa els serveis secrets ucraïnesos de l’atac contra el pont de Crimea
El governador de la península ucraïnesa de Crimea, annexionada per Rússia el 2014, ha informat aquest dilluns d’una «emergència» al pont de Kertx després de sentir-se almenys dues explosions i detectar-se posteriorment danys a la calçada. Els pares d’una nena han mort i la seva filla ha resultat ferida en un automòbil de passatgers al pont de Crimea dilluns a la matinada, ha dit Viatxeslav Gladkov, governador de la regió de Bélgorod, al sud de Rússia, informa Reuters. El Comitè Nacional Antiterrorista (CNA) de Rússia ha acusat els serveis secrets ucraïnesos de l’atac d’aquest dilluns a la matinada.
Segons el CNA, l’atac s’ha portat a terme amb dos drons aquàtics de superfície. «El trànsit s’ha suspès al pont: s’ha produït una emergència a l’àrea del [pilar de] suport 145 del territori de Krasnodar», ha indicat el governador, Serguei Axiónov, en el seu canal de Telegram.
El Ministeri de Transport rus ha reconegut que hi ha «danys a la calçada als trams del pont», que uneix la península ocupada amb Rússia, però que els pilars estan intactes, segons l’agència TASS.
Mitjans com el canal de Telegram Astra han afirmat prèviament que ha caigut un tram al pont després de sentir-se almenys dues explosions, segons els residents.
Veïns van sentit dues explosions sobre les 00.04 i 00.20 GMT, segons els seus comentaris en la xarxa social russa VKontakte.
S’ha suspès no només el trànsit automobilístic, sinó també el ferroviari i el transport per ferris.
Crida a la calma
El trànsit de trens s’hauria de reprendre sobre les 06.00 GMT, ha dit dir Axiónov.
El governador ha demanat als crimeans i turistes russos, que aquest mes de juliol viatgen massivament a la península per estiuejar, que mantinguin la calma i confiïn només en informació oficial.
«Atesa la situació actual, demano als residents i convidats de la península que s’abstinguin de viatjar pel pont de Crimea i, per raons de seguretat, elegeixin una ruta terrestre alternativa a través de noves regions» annexionades per Rússia el setembre passat, ha insistit.
Notícies relacionadesInvestigadors russos ja s’han desplaçat al lloc per iniciar les indagacions del que ha passat. Rússia encara no parla d’un atac contra la infraestructura, la construcció de la qual va ser la joia de la corona del president rus, Vladímir Putin, que va inaugurar el tram automobilístic el 2018 i el ferroviari el 2019.
L’octubre de l’any passat va explotar un camió ple d’explosius sobre el pont, considerat el més llarg d’Europa amb els seus 19 quilòmetres, i va ser qualificat per Rússia com un atac terrorista organitzat per Ucraïna. En l’atac van morir cinc persones.
- La plaça més bonica d’Espanya és la que Unamuno va anomenar “el saló més bell d’Europa”: una obra mestra del barroc espanyol de pedra daurada i declarada Patrimoni de la Humanitat
- Festa sense incidents Uns 300 mossos faran 80 controls d’alcohol i drogues durant el Carnaval
- Futbol El Barça diu prou amb una carta de set pàgines i demana castigar els àrbitres: «Exigim mesures»
- FILTRACIÓ RTVE Els dos imputats d’UGT per l’escàndol en les oposicions d’RTVE segueixen en els seus càrrecs sindicals un any i mig després de filtrar l’examen
- Barcelonejant Les festes de la nova elit de menys de 30 anys a Barcelona
