El Govern britànic haurà d’entregar els missatges de Boris Johnson a la comissió que investiga la pandèmia

Els jutges del Tribunal Superior de Londres han donat la raó aquest dijous a la comissió que investiga la gestió de la pandèmia al Regne Unit i han permès que aquesta accedeixi als missatges que Boris Johnson va intercanviar amb els seus ministres i assessors entre el 2020 i el 2022. La decisió va en contra del que defensava el Govern de Rishi Sunak, que va assegurar que el contingut d’aquests missatges és «irrellevant» i que la seva entrega afecta la privacitat de les persones implicades, entre les quals hi ha el mateix Sunak.
La presidenta de la comissió, Heather Hallett, va iniciar una dura batalla contra l’Executiu per accedir a aquests missatges, que segons afirma podrien contenir informació important per comprovar si els màxims responsables de la gestió de la pandèmia van cometre errors que van suposar la mort de 228.000 persones al Regne Unit. Aquest és el principal objectiu de la comissió, creada pel mateix Johnson quan encara era primer ministre, i que té previst concloure l’extensa investigació a finals del 2026.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Els Estats Units El fiscal demana la pena de mort per al presumpte assassí de l’ultra Charlie Kirk
- Relacions bilaterals Alemanya rebutja les reparacions de guerra que reclama Polònia
- Pla per a la competitivitat europea Draghi critica la lentitud de la UE per aplicarles reformes
- Els EUA ja han atacat tres embarcacions veneçolanes
- Trobada bilateral El Regne Unit afalaga Trump amb una visita d’Estat marcada per la pompa