Putin qualifica l’alçament de «traïció» i promet accions «duríssimes» contra els amotinats
El president de Rússia, Vladímir Putin, ha denunciat aquest dissabte un acte de «traïció» després de l’entrada del líder del grup de mercenaris Wagner, Ievgueni Prigojin, a la ciutat russa de Rostov, seu del comandament sud de l’Exèrcit rus, que el mandatari ha descrit com un acte de rebel·lia i una «punyalada a traïció» a les tropes i al poble de Rússia.
En la seva primera compareixença després que comencessin els incidents aquesta nit, Putin no ha identificat Prigojin pel nom i ha volgut distingir les forces de Wagner, al demanar «als que han sigut empesos a la provocació d’aquesta rebel·lió militar» que deposin les armes, i ho ha denunciat com una «punyalada» per a les tropes russes i per al poble. «Qualsevol agitació interna és una amenaça mortal per al nostre Estat com a nació; representa un cop per a Rússia, per al nostre poble i per a les accions que estem emprenent per protegir la nostra pàtria», ha declarat.
A Rostov, «difícil»
«Les nostres accions per defensar la pàtria d’aquesta amenaça seran duríssimes, i els responsables seran portats davant la justícia», ha assegurat el president rus, que no obstant ha confirmat que la situació a Rostov és «difícil» i que les seves forces estan intentant estabilitzar la situació.
- Cimera a Barcelona Sánchez i Lula exhibeixen la seva aliança anti-Trump amb la firma de 15 acords: «Quan es produeixen retrocessos en democràcia, apareix el feixisme»
- Assalten un camió a Fornells, amenacen el xofer i s'enduen 109 caixes de conyac per valor de més de 10.000 euros
- SOS Costa Brava porta als tribunals la urbanització de la Muntanya de Sant Sebastià de Llafranc
- Una notària explica pas a pas què cal fer si has perdut les escriptures de casa teva
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio Qui demana confiança ha de tenir paraula
