Guerra d’Ucraïna
Rússia intensifica els atacs amb drons a Ucraïna en la vigília del Dia de la Victòria
Zelenski promet vèncer la Rússia de Putin de la mateixa manera en què el nazisme va ser derrotat durant la Segona Guerra Mundial
Rússia ha multiplicat els atacs amb drons kamikaze de fabricació iraniana contra objectius a Ucraïna, hores abans de l’inici de les commemoracions amb motiu del Dia de la Victòriaen el país, cosa que provoca talls en el subministrament elèctric en almenys sis regions del país. Paral·lelament, les tropes russes han intensificat els bombardejos d’artilleria contra posicions ucraïneses a la disputada localitat de Bakhmut, al Donbass, en un intent de culminar la conquista d’aquesta localitat on està tenint lloc sens dubte la batalla més prolongada i mortífera.
L’alcalde de Kíiv, Vitali Klitxkó, ha informat que durant la jornada, almenys una seixantena d’atacs amb aparells kamikaze no pilotats s’han comptabilitzat al país, més de la meitat dels quals es van dirigir contra la capital. Segons la seva versió dels fets, cap dels drons enemics va aconseguir superar les defenses antiaèries kievites, tot i que en alguns casos, les seves restes i fragments van caure sobre zones habitades, cosa que va provocar almenys cinc ferits lleus. Dos civils més van resultar també ferits a Kherson
El Ministeri d’Energia ucraïnès ha informat en el seu canal de Telegram les regions on se n’ha anat la llum: Sumi, Txerníhiv, Khàrkiv, Kherson, Zaporíjia i Donetsk. No obstant, ni Kíiv ni tampoc Odessa van patir alteracions en el subministrament. D’acord amb l’esmentada font, treballadors d’Ukriform es van afanar durant tota la jornada a reparar la xarxa danyada al més aviat possible. Durant el dia, més de 24.000 usuaris afectats pels talls van tornar a disposar a les seves llars d’energia elèctrica. Això sí, a la ciutat portuària d’Odessa, un magatzem d’aliments ha resultat danyat com a conseqüència dels atacs, fet que ha motivat un rotunda condemna de l’organització de la Creu Roja local. «L’ajuda humanitària per a la regió d’Odessa, que es trobava al magatzem, ha sigut destruïda per complet pel foc», ha carregat.
Vincles culturals
Notícies relacionadesEn un intent de suprimir vincles culturals amb Moscou, des del 2015, Ucraïna commemora el triomf sobre l’Alemanya nazi no el 9 de maig, sinó el 8, igual com la resta de les nacions occidentals. El president Volodímir Zelenski ha aprofitat l’ocasió per establir paral·lelismes entre la Segona Guerra Mundial i la lluita que està lliurant la nació ucraïnesa per alliberar-se de la influència russa, una cosa que irrita de sobre manera el veí de l’est, prometent que el règim de Vladímir Putin correrà el mateix destí que el de Hitler. «Tot el vell mal que la Rússia moderna ha portat serà vençut de la mateixa manera que el nazisme va ser vençut», ha augurat el mandatari, una esmena a la totalitat de la versió de la guerra que brandeix el Kremlin, que afirma que precisament està lluitant contra una junta neonazi instal·lada a Kíiv.
Aquesta narrativa, que també està sent defensada des d’Occident, està sent vituperada des d’instàncies oficialistes russes. La Missió Permanent de Rússia davant la UE ha acusat els Vint-i-set d’«intentar reescriure la Història» comparant el conflicte a Ucraïna amb la Segona Guerra Mundial. En el seu canal de Telegram, la delegació afirma que l’únic punt en comú entre els dos conflictes consisteix en el fet que Rússia «lluita contra el nazisme, per la llibertat i la seguretat». «Una conclusió que realment és possible és que molts països europeus que van lluitar al costat de l’Alemanya nazi estan subministrant armes i voluntaris al règim de Kíiv», ha carregat el missatge.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- Agressió sexual El Conservatori del Liceu aparta el professor acusat de tocaments
- Fiasco Mundial
- Entre dimarts i dijous Catalunya activa per primera vegada aquest any el seu sistema d’avisos per calor extrema
- Ábalos va acudir a Aldama per arreglar un problema als baixos de casa seva
- L’avís Cerdán a Koldo: "Dic que et cuidis, mira de col·locar la família"
- Tempesta política Les 12 hores més frenètiques de Koldo
- Tempesta política Junts dona aire a Sánchez, però li exigeix «garanties» per continuar recolzant-lo
- ERC promet ser "exigent", però no demanarà eleccions