Tensió bèl·lica
Rússia acusa Ucraïna de voler matar Putin llançant drons contra el Kremlin
Moscou ha considerat l’atac com una «acció terrorista planificada» i s’ha reservat el dret a prendre represàlies
Rússia ha acusat aquest dimecres Ucraïna d’atacar el Kremlin amb drons durant la nit en un intent fallit de matar el president Vladímir Putin, segons l’agència estatal de notícies RIA. El Kremlin ha considerat l’atac una «acció terrorista planificada» i s’ha reservat el dret a prendre represàlies, segons RIA.
En l’atac contra la residència de Putin a la ciutadella del Kremlin s’han utilitzat dos avions no tripulats que han sigut desactivats per les defenses russes en el context del conflicte amb Ucraïna.
Putin no ha resultat ferit i no hi ha hagut danys materials als edificis del Kremlin. «El Kremlin ha avaluat aquestes accions com un acte terrorista planejat i un intent d’assassinat contra el president en la vigília del Dia de la Victòria, la desfilada del 9 de maig», ha dit RIA.
Notícies relacionadesSegons l’agència, Putin no ha modificat la seva agenda i treballa amb normalitat. «La part russa es reserva el dret a prendre mesures de represàlia on i quan ho consideri oportú», ha afegit.
Un vídeo no verificat que circulava per les xarxes socials russes, inclòs el canal del mitjà de notícies militar Zvezda, mostrava una pàl·lida fumarada que s’elevava darrere del palau principal del Kremlin, a la ciutadella emmurallada, després del suposat incident.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
