Pla de pau
Zelenski convida Xi Jinping a visitar Ucraïna
«Estem preparats per veure’l aquí», afirma el president del país eslau

El president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, ha convidat el líder xinès, Xi Jinping, a visitar el país eslau. «Estem preparats per veure’l aquí», ha manifestat l’ucraïnès en una entrevista amb l’agència Associated Press. Xi va viatjar la setmana passada a Rússia, on va ser rebut amb tots els honors pel seu «amic» el president rus, Vladímir Putin, i ha posat sobre la taula un pla de pau de 12 punts per trobar una «solució política a la crisi d’Ucraïna».
El mandatari xinès no ha mantingut cap contacte amb Zelenski des que Moscou va llançar la seva invasió contra Ucraïna, el 24 de febrer del 2022. Pequín ha eludit aquest dimecres donar cap detall sobre una possible trucada o reunió de Xi amb el dirigent ucraïnès. Segons la portaveu de la Cancelleria xinesa, Mao Ning, no hi ha «informació per compartir» sobre això, si bé ha assegurat que el seu Govern «ha mantingut comunicació amb les parts implicades en la qüestió ucraïnesa, inclosa Ucraïna».
Kíiv ha donat la benvinguda a la iniciativa diplomàtica de Pequín, però Zelenski ha assegurat que només es plantejarà acords de pau després que les tropes russes abandonin el seu país.
Integritat territorial
Notícies relacionadesEl pla de Xi inclou una crida a la desescalada i un eventual alto el foc. També posa èmfasi en el respecte a «la sobirania de tots els països» i a «la seva integritat territorial». Aquest punt ja genera discordances, ja que Rússia considera com a territori propi les regions ucraïneses que es va annexionar el mes de setembre –Donetsk, Lugansk, Kherson i Zaporíjia– després d’uns dubtosos referèndums d’autodeterminació.
Els Estats Units han rebutjat la proposta xinesa, ja que Pequín ha declinat condemnar la invasió russa i considera que un alto el foc permetria a Putin assegurar les seves conquestes territorials i donaria al seu Exèrcit més temps per reagrupar-se.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura