Guterres adverteix que el conflicte ucraïnès es dirigeix a «una guerra més àmplia»
En un discurs davant l’Assemblea General de l’organització en el qual ha lamentat que els països no compleixin les seves obligacions per a la pau

El secretari general de l’ONU, António Guterres, ha alertat aquest dilluns que el conflicte d’Ucraïna es dirigeix a una «guerra més àmplia» a nivell mundial a mesura que disminueix la possibilitat que les parts arribin a la pau.
«Les perspectives de pau continuen disminuint. Les possibilitat d’una escalada més gran i un vessament de sang continuen creixent», ha asseverat en un discurs davant l’Assemblea General de l’organització en què ha lamentat que «el món camini amb els ulls ben oberts cap a una guerra més àmplia».
En aquest sentit, ha afirmat que la invasió russa està «infligint un dolor incalculable sobre el poble ucraïnès, cosa que comporta profundes implicacions a nivell global». «El món necessita pau. Una pau que s’ajusti a la Carta de les Nacions Unides i el Dret Internacional», ha asseverat abans d’incidir que «cal treballar més dur per arribar a aquests objectius».
Complir obligacions
Notícies relacionadesAixí, ha recalcat que si «cada país compleix les seves obligacions en el marc d’aquesta Carta, el dret a la pau estaria garantit». «Quan es violen aquests principis, es crea un món d’inseguretats per a tothom», ha denunciat.
És per això que Guterres ha fet una crida a reforçar la diplomàcia i ha destacat la importància de la Iniciativa del Gra al Mar Negre, l’acord a què es va arribar el juliol del 2022 entre Ucraïna i Rússia per permetre el reinici de les exportacions de gra a través de ports ucraïnesos i que «ha donat bons resultats fins i tot enmig d’una guerra sagnant».
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió